کتاب زمینه ریزموج کیهانی

The Cosmic Microwave Background
چگونه درک ما را از گیتی تغییر داد
کد کتاب : 22049
مترجم :
شابک : ‫‭978-6229503409
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب زمینه ریزموج کیهانی اثر رودری اوانس

کتاب « زمینه ریزموج کیهانی» "چگونه درک ما را از گیتی تغییر داد" نوشته رودری اوانس توسط نشر« مازیار» منتشر شده است. این کتاب به همت «واروژان هارطون» به فارسی برگردانده شده است.
رودری اوانس در این کتاب، داستان آن چیزی که از گیتی می دانیم را به زبان ساده نقل می کند. از گیتی جزیره ای کپتین در آغاز قرن بیستم و کشف دیگر کهکشان ها در خارج از راه شیری توسط هابل گرفته تا کارهای نخستین گاموف در زمینه ریزموج کیهانی و کشف آن توسط پنزیاس و ویلسون و تحقیقات ماهواره ای جدید. او با رویکردی تاریخی شما را به سفری حیرت انگیز در اعماق تحقیقات زمینه ریزموج کیهانی می برد. در این کتاب نتایج تحقیقات جدید از جمله DASI، بومرنگ و ماموریت های ماهواره ای COBE، WMAP و پلانک، تشریح و تفسیر گردیده اند تا به چگونگی ایجاد تصویر فعلی از گیتی پی ببریم. اوانس همچنین نگاهی به تحقیقات آتی زمینه ریزموج کیهانی دارد و چیزهایی را که هنوز باید بیاموزیم را یادآور می گردد.

کتاب زمینه ریزموج کیهانی

رودری اوانس
رودری اوانس یک مروج علم با تجربه و مشتاق است. او پیوسته در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی جهانی و همچنین رادیو و تلویزیون ایالات متحده حضور یافته و در زمینه اخترشناسی و فیزیک صحبت می‌کند. اوانس عضو هیأت تحقیقاتی دانشگاه کاردیف و سخنران فیزیک و اخترفیزیک می‌باشد.
نکوداشت های کتاب زمینه ریزموج کیهانی
It provides a good overview of the CMB to those with a basic knowledge of physics and astronomy. …
این یک نمای کلی خوب از CMB را برای کسانی که دانش پایه ای از فیزیک و نجوم دارند ارائه می دهد. …
Phillip Helbig

This is the best book I have ever read about the history of the investigation of the cosmic microwave background radiation, the ‘echo of the Big Bang’, and what it means for our understanding of the Universe.
این بهترین کتابی است که تا به حال در مورد تاریخچه بررسی تابش پس زمینه مایکروویو کیهانی، «پژواک انفجار بزرگ» و معنای آن برای درک ما از کیهان خوانده ام.
John Gribbin

قسمت هایی از کتاب زمینه ریزموج کیهانی (لذت متن)