کتاب آیلین

Eileen
کد کتاب : 2212
مترجم :
شابک : 978-6008066880
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

آیلین
Eileen
  • 28,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: شمشاد شمشاد
    نویسنده:
کد کتاب : 2213
مترجم :
شابک : 978-2000632603
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آیلین اثر آتوسا مشفق

آیلین دختری ناراضی و سرکش است که بعد از جنگ جهانی دوم زندگی اندوه باری دارد. او که در خانواده ای بی ثبات با پدری دائم الخمر به دنیا آمده و از نوجوانی تصمیم داشته از خانه فرار کند، در کشمکش های درونی خود غرق است. گذشته اش از او دختری تنها و افسرده ساخته است... آیلین توانست جزء شش نامزد نهایی جایزه ی ادبی من بوکر شود. آتوسا مشفق که پیش از این موفق به دریافت جوایز ادبی بسیاری از جمله؛ جایزه ی مک گلو، جایزه ی بنیاد همینگوی و جایزه ی یادبود دیوید فاستروالاس شده، در این اثر با توصیفات دقیقش به خوبی فضای غم انگیز و پررخوت روزهای پس از جنگ جهانی دوم را به تصویر کشیده است. او با ظرافت از افکار مشوش و خیال بافی های آیلین پرده برمی دارد؛

«اسم من آیلین دانلپ بود. بیست و چهار سال داشتم و شغلی که بابتش هفته ای پنجاه و دو دلار به عنوان منشی در یک دارالتادیب نگهداری پسرهای نوجوان می گرفتم. اما اکنون نیت و مقصود واقعی اداره کنندگان آن را دریافتم، زندانی برای کودکان. من به آنجا مورهد می گویم. دلوین مورهد نام صاحب خانه ی ترسناکی است که سال ها پیش داشتم و بنابراین استفاده از نام او برای چنین مکانی به نظرم مناسب تر است. در یک هفته، من از خانه فرار می کنم و هیچ وقت برنخواهم گشت. این داستان چگونه ناپدید شدن من است»

کتاب آیلین


ویژگی های کتاب آیلین

برنده ی جایزه ی بنیاد پن-همینگوی 2016

نامزد جایزه ی من بوکر سال 2016

نامزد جایزه ی حلقه ی منتقدین کتاب آمریکا 2016

آتوسا مشفق
آتسا مشفقیک نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. مشفق که مادرش اهل کشور کرواسی و پدرش ایرانی است در بوستون آمریکا متولد شده است. کتاب آیلین(eileen) در ایران به وسیله ی چهار نشر مختلف ترجمه شده است.