کتاب بهشت های گمشده

Jorge Luis Borges Selected Poem
گ‍زی‍ده ش‍ع‍ره‍ای خ‍ورخ‍ه ل‍وئ‍ی‍س ب‍ورخ‍س
کد کتاب : 2219
مترجم :
شابک : 978-9648765083
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 95
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بهشت های گمشده اثر خورخه لوئیس بورخس

اگرچه "لوئیس بورخس" بخاطر آثار خیره کننده داستانهایش مورد تحسین جهانی قرار گرفته است ، اما خورخه لوئیس بورگس همیشه خود را پیش از هر چیز شاعر می دانست.در این مجموعه شعر حدود دویست شعر را گرد هم آورده است که بزرگترین مجموعه شعر بورخ تا کنون به زبان انگلیسی سروده شده است ، از جمله تعداد شعرهایی که قبلا ترجمه نشده بودند.

در سراسر این مجموعه منحصر به فرد ، درخشش اصیل اسپانیایی با نسخه های درخشان انگلیسی توسط بازیگران قابل توجهی از جمله رابرت فیتزجرالد ، استفان کسلر ، دبلیو س. مرووین ، آلاستر رید ، مارک استرند ، چارلز تاملیسون و جان به روز شده مطابقت دارد.

کتاب بهشت های گمشده

خورخه لوئیس بورخس
خورخه لوئیس بورخس ، نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی. وی از برجسته ترین نویسندگان آمریکای لاتین است..او یکی از چهره های اصلی ادبیات اسپانیایی و جهانی است. کتابهای مشهور او که در دهه 1940 منتشر شد ، مجموعه ای از داستانهای کوتاه هستند که با مضامین مشترک از جمله رویاها ، هزارتوها ، فلسفه ، کتابخانه ها ، آیینه ها ، نویسندگان داستانی و اساطیر بهم پیوسته اند. آثار بورخس به ادبیات فلسفی و ژانر فانتزی کمک کرده است و از سوی برخی منتقدین بعنوان آغاز جنبش رئالیستی جادویی در ادبیات آمریکای لاتین قرن ...
قسمت هایی از کتاب بهشت های گمشده (لذت متن)
در آن لحظه ی نادر،مرد به خود گفت: آن چه برای شادمانی ام خواستارم این است که در کنار تو در ایسلند آرام بگیرم در روزی بزرگ و با تو اکنون را سهیم شوم هم چنان که موسیقی یا طعم میوه ای تو را با خود سهیم میکند در آن لحظه ی نادر مرد در کنار او در ایسلند بود.

برای من مرگ، امید است. منسوخ شدن یقین بی معنی است. محو شدن و فراموش شدن است. امیدوارم به تمامی فراموش شوم و اعتقاد دارم که مرگ این است.

با توجه به گذشته ام می توانم قبول کنم که هر کاری کرده ام به تاریخ دنیا و به تمام فرایند عالم که قبلا بوده، بستگی داشته است،اما اگر در این لحظه به من بگویند که آزاد نیستم، خود را می بازم. من دو دست دارم و می گویم که می توانم انتخاب کنم کدام دست ام را روی میز بگذارم، اما اکنون که گذاشتم تا دست چپ ام بیفتد، چه گونه می توانم قبول کنم که این عمل مشخص شده بوده و افتادن دست راست غیرممکن بوده است؟ اما در مورد گذشته این طور نیست... هیچ راهی برای جبران نداریم...