کتاب تاریخ مختصر اسطوره

A Short History of Myth
کد کتاب : 22202
مترجم :
شابک : 978-9642131457
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 114
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ مختصر اسطوره اثر کارن آرمسترانگ

"تاریخ مختصر اسطوره" به قلم "کارن آرمسترانگ" اثری است خواندنی و خیره کننده که در آن به سوالات بنیادینی پیرامون اسطوره و تاریخ آن می پردازد؛ سوالاتی نظیر اینکه اسطوره چیست و چگونه توسعه یافته است و چرا ما هنوز بسیار خواهان آن هستیم. نویسنده ما را به دوران پارینه سنگی می برد و داستان های شکارچیان را تا "دگرگونی بزرگ غربی" در 500 سال گذشته و بی اعتبار شدن اسطوره توسط علم بازگو می کند.
"کارن آرمسترانگ" دانش خود را به طرز فوق العاده شفافی منتقل کرده است و مفهوم اسطوره را از آغاز در دوران پارینه سنگی به عنوان بخشی اساسی از هستی انسان تا وجود آن در قالب یک مومیایی مرده و فسیل شده در ادیان امروزی، وصف می کند. توصیفی از یک نوع حیات که فقط در تخیل هنرمندان و نویسندگان قابل تصور بوده است.
"تاریخ مختصر اسطوره" به قلم "کارن آرمسترانگ"، داستان بشریت است؛ کتابی از داستان ها و باورهایمان، کنجکاوی های ما و تلاشمان برای درک جهان که همه ی ما را به نیاکان خود و یکدیگر متصل می کند. اسطوره ها به ما در درک جهان پیرامون کمک می کنند. کتاب "تاریخ مختصر اسطوره" به قلم "کارن آرمسترانگ" که مجموعه ای بزرگ از بازگو شدن اسطوره های جهان را توسط نویسندگان سراسر دنیا عرضه داشته است، به عنوان یک مقدمه ی هوشمندانه و قابل تأمل بر اسطوره در وسیع ترین مفهوم آن، عمل می کند و توضیح می دهد که چرا اگر تاریخ اسطوره و به طور کلی خود مفهوم اسطوره را نادیده بگیریم، خود را در معرض خطری جبران ناپذیر قرار داده ایم.

کتاب تاریخ مختصر اسطوره

کارن آرمسترانگ
کارن آرمسترانگ (Karen Armstrong) (زادهٔ ۱۹۴۴) نویسنده و پژوهشگر انگلیسی‌ست که تاکنون دوازده کتاب درباره دین‌شناسی تطبیقی تألیف کرده‌است.وی به مدت ۷ سال راهبه‌ای کاتولیک بوده سپس در ۱۹۶۹ در دانشگاه آکسفورد ادبیات کلاسیک و مدرن خوانده است. وی چندین برنامه تلویزیونی نیز درباره پولس رسول و تاریخ کلیسا تهیه کرده‌است. او سپس به نوشتن کتاب‌هایی در زمینه اندیشه دینی روی آورد در حالی که جهان نگری او بر آمده از بینش دینی مسیحی و خرد باوری غربی است. وی همواره کوشیده است به ...
نکوداشت های کتاب تاریخ مختصر اسطوره
A Short History of Myth is a handy stand-alone overview of the ever-evolving partnership between myth and man from Paleolithic times to the present. Succinct and cleanly written, it is hugely readable and . . . often moving. . . . Armstrong’s exposition is streamlined and uncluttered without being simplistic.
تاریخچه مختصر اسطوره یک مرور مستقل از مشارکت همواره در حال تکامل بین اسطوره و انسان از دوران پارینه سنگی تا به امروز است. مختصر و تمیز نوشته شده است، بسیار خواندنی است و اغلب تکان دهنده است، نمایش آرمسترانگ بدون ساده انگاری روان و بلامانع است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

The most ambitious simultaneous worldwide publication ever undertaken.
بلندپروازانه ترین اثر منتشر شده همزبان جهانی که تاکنون صورت گرفته است.
Times Times

قسمت هایی از کتاب تاریخ مختصر اسطوره (لذت متن)
ما موجوداتی در جستجوی معنائیم. تا جایی که می دانیم سگ ها از بابت شرایط سگی زندگی رنج نمی کشند و در مورد بی خانمانی سگ ها در بخش های دیگر جهان نگران نیستند و یا سعی نمی کنند زندگی خود را از چشم انداز دیگری ببینند. چون ما انسان ها به آسانی دچار ناامیدی می شویم از همان آغاز، داستان هایی ابداع کرده ایم که به ما امکان می دهد زندگی خود را در چارچوب بزرگتری بگذاریم. داستان هایی با یک انگاره ی شالوده ای که این حس را در ما ایجاد می کند که به رغم همه ی شواهد افسرده کننده و پر آشوب، زندگی دارای معنا و ارزش است. ویژگی دیگر ذهن انسان، قابلیت داشتن تصورات و تجربه هایی است که برای آنها توضیح عقلانی نداریم. قوه ی تخیلی داریم که به ما امکان می دهد به چیزی که هم اینک حضور ندارد، و چون برای اولین بار به ذهن مان خطور می کند، موجودیت مادی ندارد، بیندیشیم. تخیل، قوه ای است که دین و اسطوره را پدید می آورد.