کتاب رشد و شخصیت کودک

Child Development And Personality
کد کتاب : 22332
مترجم :
شابک : 978-9643056506
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 816
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 25
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رشد و شخصیت کودک اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب "رشد و شخصیت کودک" اثری از "پاول هنری ماسن" و مجموعه ی دیگری از نویسندگان، به مباحث نظری همچون عوامل محیطی در مقابل عوامل بیولوژیکی رفتاری و طبیعت فعال در مقابل طبیعت منفعل کودک می پردازد. همچنین این کتاب چشم اندازهای تاریخی مربوط به روانشناسی رشد را بررسی می کند. با این که کتاب "رشد و شخصیت کودک" جزو کتب درسی به شمار می رود اما کتابی بسیار تاثیر گذار است که در آن بین جنبه ی علمی، نظری و تحقیقی روانشناسی رشد و پرورش و جنبه ی عملی و روزمره ی آن که والدین، آموزگاران، و دیگر دست اندرکاران پرورش با آن مواجه هستند پیوندی ملموس برقرار می کند.
این کتاب، ترجمه ی ویرایش هفتم متن انگلیسی "رشد و شخصیت کودک" است که نسبت به ویرایش قبلی تغییرات و اضافات چشمگیری دارد و با گنجاندن نتایج تازه ترین تحقیقات در زمینه مسائل رشد، نزدیک به دویست صفحه بر حجم کتاب افزوده است.
کتاب "رشد و شخصیت کودک" از "پاول هنری ماسن" علاوه بر مطالبی درباره ی، دوران قبل از تولد ، دو سال اول زندگی کودک و سال های اولیه کودکی، به مواردی همچون زبان ، رشد شناختی ، رشد فردی در سال های کودکی و رشد اجتماعی در نوجوانی می پردازد.
می توان گفت کتاب "رشد شخصیت کودک" برای پاسخگویی به این موارد نوشته شده است :
1-ردیابی به موقع رشد کودک به این منظور که خواننده پیوستگی مراحل رشد کودک را درک کند .
2-ارائه ی دیدگاهی جامع از تمام مراحل رشد کودک، با تمرکز بر نحوه ی تاثیر گذاری عوامل مختلف بر رشد شخصیتی کودک .
3-و در نهایت ادغام داده های مربوط به رشد کودک با تئوری رفتاری کلی.

کتاب رشد و شخصیت کودک

قسمت هایی از کتاب رشد و شخصیت کودک (لذت متن)
بسیاری از دانشجویان با این انتظار درس رشد را انتخاب می کنند که مهارت هایی بیاموزند - می خواهند بدانند چگونه باید کودکان را پرورش داد، چگونه باید به کودکان خردسال آموزش داد و با مشکلات آنان چه باید کرد. آنان اغلب با سوالات مربوط به رشد نابهنجار بیشتر آشنا هستند تا با موضوعاتی که در حول و حوش رشد بهنجار است. دانشجویان تازه وارد گاهی احساس می کنند که نظریه و تحقیق روانشناختی از علایق و دل نگرانی های آنان بسیار دورند. وظیفه ما به عنوان آموزش دهنده، کمک به دانشجوست در درک جایگاه اصلی دانش تا نه فقط به پیشبرد یک رشته تحقیقی کمک کنیم بلکه کمک کنیم تا مسائلی را که به آنان مربوط می شود بهتر درک کنند. ما امیدواریم کارمان صرفا آموزش مشتی اطلاعات نباشد. امیدواریم دانشجویان را متوجه اهمیت تفکر تحلیلی، پرسش ها و تشخیص این نکته کنیم که پاسخ بدیهی همیشه پاسخ درست نیست. ما در طی سی سالی که از انتشار نخستین چاپ کتاب رشد و شخصیت کودک می گذرد، جنبه کاربردی رشته رشد کودک بیشتر شده است. بسیاری از محققان روز به روز بیشتر به توسعه این دانش علاقه مند می شوند دانشی که از محدوده آزمایشگاه به جهان واقعی گسترش می یابد. آنان مایلند دانش را در روش های فرزندپروری، مدارس، مهدکودک ها، خط مشی های کلی و سایر قلمروهایی که برای سلامت کلی کودکان اهمیت دارد به کار بندند. در سرتاسر این ویرایش جدید کوشیده ایم تا بین دانش پایه و کاربرد آن در جهان واقعی ارتباط برقرار کنیم. برای مثال در بحث مربوط به فرآیندهای حافظه تحقیقی در مورد اعتبار شهادت کودکان ارائه شده است. در بحث مربوط به تلویزیون و کودکان با ارائه تحقیقی فرآیندهای اصلی توجه و درک قصه را نشان داده ایم. قصد ما فقط این نیست که مطالب اصلی را برای دانشجو روشن کنیم بلکه می خواهیم نشان دهیم که دانش درباره اصول پایه با آموختن چگونگی تحقق یا عقیم ماندن این اصول در زمینه های مختلف پیشتر می رود. همچنین کوشیده ایم بخشی از هیجانات کار علمی را هم نشان دهیم - حس کنجکاوی و شور آفریدن راه های ساده و دقیق برای یافتن اطلاعات سیستماتیک درباره پیچیدگی و سرعت تغییر انسان.