کتاب کتاب دیوها

A Book of Goblins
  • 16,800 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 22411
مترجم :
شابک : 978-9642133222
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 209
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیوها اثر آلن گارنر

آلن گارنر یک رمان‌نویس انگلیسی است که بیشتر به خاطر رمان‌های فانتزی کودکانش و بازگویی داستان‌های عامیانه سنتی بریتانیا شناخته می‌شود. بسیاری از کارهای او ریشه در چشم انداز، تاریخ و فرهنگ عامه شهرستان زادگاهش چشایر، شمال غربی انگلستان دارد، که در منطقه اتفاق می افتد و از گویش بومی چشایر استفاده می کند.
گارنر که در کونگلتون به دنیا آمد، در اطراف شهر نزدیک آلدرلی اج بزرگ شد و بیشتر دوران جوانی خود را در منطقه جنگلی معروف به "لبه" گذراند، جایی که علاقه اولیه به فرهنگ عامه منطقه پیدا کرد. با تحصیل در مدرسه گرامر منچستر و سپس برای مدت کوتاهی در دانشگاه آکسفورد، در سال 1957 به دهکده بلکدن نقل مکان کرد و در آنجا ساختمانی از دوره مدرن اولیه (حدود 1590) به نام تالار وزغ را خریداری و بازسازی کرد. اولین رمان او در سال 1960 منتشر شد. رمانی فانتزی کودکانه که در لبه می گذرد و عناصری از فولکلور محلی را در طرح داستان و شخصیت های خود گنجانده است.
این مجموعه شامل چهار کتاب مستقل از هم است. این کتاب ها به افسانه های گوناگونی در ادبیات ملل جهان می پردازند: برخی به اسطوره ها، قهرمانان و پهلوانان و برخی به انواع داستان های جن و پری و برخی نیز به موجودات افسانه ای مانند اژدهایان، دیوها و غول ها و ... دیوها علی الاصول خبیث، دمدمی و وصف ناپذیرند. بیشترشان همراهان بدی هستند که وقتی در مسائل انسان ها دخالت می کنند، اغلب برایشان مصیبت به بار می آورند، ترسی غریب برمی انگیزند که مو بر تن خواننده راست می کند.

کتاب کتاب دیوها

آلن گارنر
آلن گارنر (زاده 17 اکتبر 1934) یک رمان نویس انگلیسی است که بیشتر به خاطر رمان های خیالی فرزندانش و بازخوانی داستان های عامیانه سنتی انگلیس شناخته می شود. بخش عمده ای از آثار او ریشه در چشم انداز، تاریخ و فرهنگ عامه شهرستان بومی خود در چشایر، شمال غربی انگلستان دارد و در منطقه قرار گرفته و از گویش بومی چشایر استفاده می کند.