کتاب اجاق سرد آنجلا

Angela's Ashes
کد کتاب : 2244
مترجم :
شابک : 978-9643210526
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 600
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده ی جایزه حلقه ی منتقدین کتاب آمریکا سال 1996

برنده جایزه ی پولیتزر سال 1997 برای زندگی نامه

برنده ی جایزه ی Audie سال 1996

برنده ی جایزه ی لس آنجلس تایمز 1996

معرفی کتاب اجاق سرد آنجلا اثر فرانک مک کورت

"اجاق سرد آنجلا" کتابی است به قلم "فرانک مک کورت" که براساس خاطرات وی نوشته شده است. داستان با به دنیا آمدن "فرانک مک کورت" جوان در آمریکا آغاز می شود و ادامه می یابد. پدرش دستمزد خانواده را در میخانه ها حیف و میل می کند و به زودی خانواده به ایرلند باز می گردند. در حالی که پدرش بی هدف از یک شغل به شغل دیگر و از یک میخانه به میخانه ی دیگر می رود ، فرانک و خانواده اش از زاغه ای به زاغه ی دیگر نقل مکان می کنند. همه جا برای فرانک پر از مصیبت است: مدرسه ، خانه ، آب و هوا ، شرایط ناخوشایند لیمریک و یک جمعیت به شدت متدین. فرانک که به اجبار زندگی، زودتر از آنچه باید مرد شد، در تلاش است تا با کار کردن به مادرش که چه مشغول کمک گرفتن از دولت است و چه گدایی، کمک کند، در حالی که پدرش در صنایع جنگی انگلستان مشغول کار و مصرف مشروبات الکلی است. فرانک فقط یک آرزو دارد و آن این است که به آمریکا برگردد ، جایی که "همه، ستاره ی سینمایی هستند".
"اجاق سرد آنجلا" نه تنها به دلیل واقعی بودن ، بلکه به دلیل برجسته کردن شرایط ویرانگری که میلیون ها نفر با آن روبرو هستند (و متاسفانه ادامه دارد) بسیار شگفت آور است. قدرت عظیم "فرانک مک کورت" در روایت کتاب، به دلیل روایت آن از دریچه ی نگاه خود جوانتر اوست نه روایت به وسیله ی یک بزرگسال در مورد آنچه که در جوانی دیده و انجام داده است. فرانک جوان از طریق غرایز بقا و فقط به این دلیل که در آن زمان درست به نظر می رسید (مثلا برای خوردن غذا سرقت می کند در حالی که به خودش قول می دهد بعدا همه آن را پس دهد) چنین مسیری را انتخاب می کند.

کتاب اجاق سرد آنجلا

فرانک مک کورت
فرانک مک کورت معلم و نویسنده مشهور ایرلندی تبار آمریکایی و برنده جایزه ادبی پولیتزر بود.
نکوداشت های کتاب اجاق سرد آنجلا
Every once in a while, a lucky reader comes across a book that makes an indelible impression, a book you immediately want to share with everyone around you....Frank McCourt's life, and his searing telling of it, reveal all we need to know about being human.
هر چند وقت یک بار ، یک خواننده خوش شانس با کتابی روبرو می شود که یک تصور غیرقابل توصیف را ایجاد می کند ، کتابی که می خواهید بلافاصله با همه افراد اطراف خود به اشتراک بگذارید .... زندگی فرانک مک کورت و تعریف جسورانه او درباره آن ، همه چیزهایی را که ما نیاز داریم تا در مورد انسان بودن بدانیم نشان می دهد.
Linnea Lannon, Detroit Free Press

قسمت هایی از کتاب اجاق سرد آنجلا (لذت متن)
مادر بزرگ می گوید باید هم سنگدل باشد ، درغیر این صورت همه جور نوزادی دم در بهشت صف می بندند که وارد شوند ، پروتستان و انواع و اقسام دیگر و بعد از بلاهایی که هشتصد سال تمام بر سر ما آوردند ، چرا باید به بهشت بروند ؟

به ما می گوید باید مراقب باشیم و زبانمان را به حد کافی بیرون بیاوریم تا قرص نازک فطیر عشا ربانی از روی زبانمان لیز نخورد و زمین بیفتد . چون این بدترین بلایی است که ممکن است سر کشیشی بیاید . اگر قرص فطیر از روی زبانتان لیز بخورد و بیفتد ، آن کشیش بیچاره باید روی زانویش بیفتد و ان را با زبان خودش از روی زمین بلیسد و حتی زمین اطراف آن را هم بلیسد مبدا قرص فطیر از جایی به جای دیگر قل خورده باشد . ممکن است زبان کشیش شکافی بردارد که باعث شود ورم کند و قد یک شلغم شود و همین کافی است که سبب خفگی و در نهایت مرگ او بشود .