کتاب چیزی که دور گردنت حلقه می زند

The Thing Around Your Neck
کد کتاب : 2247
مترجم :
شابک : 978-9642241088
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

چیزی که دور گردنت حلقه می زند
The Thing Around Your Neck
کد کتاب : 2248
مترجم :
شابک : 978-6009799565
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب چیزی که دور گردنت حلقه می زند اثر چیماماندا انگزی آدیچی

کتاب «چیزی که دور گردنت حلقه می زند» مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی «چیماماندا انگزی آدیچی» است که نخستین بار در سال 2008 انتشار یافت. «آدیچی» در این مجموعه ی جذاب، به کاوش در پیوندهای میان زنان و مردان، والدین و فرزندان، و آفریقا و ایالات متحده می پردازد. در داستان «تجربه ای خصوصی»، یک دانجشوی پزشکی در کنار زنی که مجبور شده بالاخره با واقعیت ها و هراس های زندگی اش مواجه شود، از یک شورش خشونت آمیز فرار می کند؛ در داستان «فردا بیش از اندازه دور است»، زنی از رازی شوکه کننده درباره ی چگونگی مرگ برادرش پرده برمی دارد؛ مادر جوانی که در مرکز داستان «تقلید» قرار دارد، وقتی درمی یابد همسرش، معشوقه ی خود را به خانه ی مشترک آن ها آورده، زندگی راحتش در کالیفرنیا با تهدید مواجه می شود؛ و داستان همنام با عنوان کتاب، تنهایی و انزوای دختری نیجریه ای را به تصویر می کشد که پس از نقل مکان به آمریکا، درمی یابد این کشور با چیزی که قبلا تصور می کرد، تفاوت های زیادی دارد.

کتاب چیزی که دور گردنت حلقه می زند


ویژگی های کتاب چیزی که دور گردنت حلقه می زند

برنده ی جایزه «ا هنری»

برنده ی جایزه ی «Dayton»

«چیماماندا انگزی آدیچی» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

چیماماندا انگزی آدیچی
چیما ماندا گزی ادیشی (چیماماندا نگزی آدیچی) ، زاده ی 15 سپتامبر 1977، رمان نویس، نویسنده ی ادبیات غیرداستانی و داستان کوتاه اهل نیجریه است. ادیشی در رشته ی داروسازی در دانشگاه نیجریه تحصیل کرده است. او در سال 2003، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی نویسندگی خلاق از دانشگاه جان هاپکینز شد و در سال 2008، فوق لیسانس خود را در رشته ی مطالعات آفریقا از دانشگاه ییل گرفت. ادیشی در نیجریه، کارگاه های نویسندگی برگذار می کند و در ایالات متحده زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب چیزی که دور گردنت حلقه می زند
Searing and profound, suffused with beauty, sorrow, and longing.
پرالتهاب و ژرف، آکنده از زیبایی، رنج و اشتیاق.
Amazon Amazon

A dazzling short story collection.
یک مجموعه داستان کوتاه خیره کننده.
Barnes & Noble

Filled with indelible characters who jump off the page and into your head and heart.
سرشار از کاراکترهایی ماندگار که از صفحه خارج می شوند و به ذهن و قلب شما راه می یابند.
USA Today USA Today

قسمت هایی از کتاب چیزی که دور گردنت حلقه می زند (لذت متن)
اما ما به ندرت از جنگ حرف می زدیم. اگر هم حرفی به میان می آمد، با چنان ابهام کینه توزانه ای همراه بود که انگار مهم نبود هنگام حملات هوایی، در پناهگاه های گل آلود چمباتمه زده ایم، که پس از حمله اجسادی را دفن کرده ایم که پوست سوخته شان پر از سوراخ و ترکش بوده است، که از گرسنگی پوست کاساوا می خوردیم و شکم برآمده از سوء تغذیه ی کودکان را به نظاره می نشستیم. تنها چیز مهم انگار این بود که نجات یافته بودیم.

بار اولی که دزد به خانه مان زد، کار «اوسیتا» پسر همسایه مان بود که از پنجره ی اتاق غذاخوری بالا آمده بود و تلویزیون، ضبط و نوار ویدئوهای باران ارغوانی و تریلر را که پدرم از آمریکا آورده بود، برده بود. اما بار دوم کار برادرم «نامابیا» بود. خانه را طوری به هم ریخته بود که مثلا دزد آمده و طلاهای مادرم را برده است.

بعد راهش را گرفت و از در پشتی رفت و آن شب به خانه برنگشت. شب بعد هم خبری از او نشد. و حتی شب بعد. دو هفته بعد با حال نزار، در حالی که بوی آبجو می داد، برگشت و گریه کنان تقاضای بخشش کرد و گفت که طلاها را پیش کاسب های «هوسا» در «انیوگو» گرو گذاشته و همه ی پولی را که از آن ها گرفته، به باد داده است.