کتاب قطار سریع السیر توکیو-مونتانا

The Tokyo-Montana Express
کد کتاب : 12159
مترجم :
شابک : 9789643345235
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

قطار تندروی توکیو مونتانا
The Tokyo-Montana Express
کد کتاب : 22578
مترجم :
شابک : 978-6226377072
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قطار سریع السیر توکیو-مونتانا اثر ریچارد براتیگان

کتاب "قطار سریع‌السیر توکیو - مونتانا" به قلم ریچارد براتیگن، درباره ایستگاه‌های کوتاه قطار سریع‌السیر توکیو - مونتانا است. این قطار با وجود سرعت بسیار زیادش، توقف‌های زیادی در طول راه دارد؛ بعضی از آن توقف‌ها متکی به نفس هستند و برخی دیگر همچنان در پی هویت‌شان هستند.
برای درک موضوعات داستان‌های کتاب "قطار سریع‌السیر توکیو - مونتانا"، نیاز به کنکاش زیادی وجود دارد؛ زیرا نقاط اوج داستان‌های ریچارد براتیگن یکدست نیستند. احتمالا می‌توان خواسته‌ی درونی براتیگن را از این نوشته‌ها پیدا کرد و به همین دلیل نوشته‌های او ارتباط مستقیمی با خواننده دارند.

ریچارد براتیگان (Richard Brautigan)، نویسنده و شاعر آمریکایی، در 30 ژانویه 1935 به دنیا آمد و در 14 سپتامبر 1984 درگذشت. او یکی از نمایانده‌های جنبش نویسندگی هیپی در دهه 1960 میلادی بود و آثارش به سبک خاص خود به شهرت رسید. براتیگان به عنوان نماینده‌ای از نویسندگان توهین‌آمیز شناخته شده و بیشتر برای طنز و هیجان محوری آثارش مشهور است.

آثار او به طرز ویژه‌ای موضوعاتی همچون عشق، ماجراجویی، تاریخچه، انتقاد اجتماعی و طبیعت را ترکیب می‌کنند. ایشان به دلیل استفاده از زبان ساده و شیوه نوشتاری خلاقانه، مخاطبان زیادی در میان مخاطبان هیپی و جوانان دهه 1960 به خود جلب کرد.

اثرات مهم براتیگان شامل رمان‌هایی همچون "ترکیدن آبشاری در آفتاب"، "تریستس موچی"، "انواع غیر معمول مشکل‌ها و نگرانی‌های معمولی"، و "خانه که می‌سوزد" می‌شود. این آثار از طریق طنز و نگرش نو به موضوعات، خلاقیت و نوآوری‌های فراوانی را به ادبیات آمریکایی ارائه دادند.

او با سبک منحصربه‌فرد خود، موفق به جلب طرفداران زیادی در دهه 1960 و 1970 شد. با این حال، در سال‌های بعدی، محبوبیت او کاهش یافت و تأثیر آثارش نیز کاهش یافت. با وجود این، ریچارد براتیگان همچنان یکی از نویسندگان جذاب و مورد توجه ادبیات آمریکا محسوب می‌شود و آثار او همچنان مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب قطار سریع السیر توکیو-مونتانا

ریچارد براتیگان
ریچارد براتیگان، زاده ی ۳۰ ژانویه ۱۹۳۵ و درگذشته ی ۲۵ اکتبر ۱۹۸۴، نویسنده و شاعری آمریکایی بود. براتیگان در تاکوما واشنگتن به دنیا آمد. او در بیست سالگی، شیشه ی پاسگاه پلیس را با سنگ شکست و یک هفته را در زندان گذراند و بعد به بیمارستان دولتی آرگون تحویل داده شد. براتیگان به تشخیص پزشکان، به خاطر ابتلا به جنون جوانی پارانوئیدی در بیمارستان، تحت شوک درمانی و مراقبت ویژه قرار گرفت و پس از مرخص شدن، به سان فرانسیسکو رفت. این زمان، دوران اوج جنبش بیت بود و نویسندگان و شاعران سرشناس این جنبش در این...
دسته بندی های کتاب قطار سریع السیر توکیو-مونتانا