کتاب محکم بایست

Stand Firm: Resisting the Self-Improvement Craze
هنر مقاومت در برابر جنون خودبهسازی
کد کتاب : 50302
مترجم :
شابک : 978-6008091837
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

محکم بایست
Stand Firm: Resisting the Self-Improvement Craze
هنر مقاومت در برابر جنون خودیاری
کد کتاب : 22824
مترجم :
شابک : 978-6226573740
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب محکم بایست اثر سوند برینکمن

زندگی مدرن با شتاب در جریان است و با سرعت جلو می رود. برای ادامه کار ، باید به حرکت کردن و سازگاری مدام خود برای رسیدن سعادت و موفقیت بیشتر ادامه دهیم. درست همانطور که همیشه به ما گفته می شود. اما زندگی کردن همراه با سرعت زیاد هم هزینه هایی دارد: استرس ، خستگی و افسردگی در همه ی زمانها بالاست ، در حالی که تعاملات اجتماعی ما به طور فزاینده ای خودخواهانه و فرصت طلبانه شده است.
چگونه می توانیم در برابر وسواس امروزیمان در مورد خودیاری مقاومت کنیم؟ در این کتاب شوخ و پرفروش ، فیلسوف و روانشناس دانمارکی ، سوند برینکمن اظهار می کند که "ما نباید مقابله با خودیاری بترسیم و باید محکم بایستیم". راز یک زندگی شادتر نه در یافتن خویشتن درونی بلکه در همسویی با خود به منظور همزیستی مسالمت آمیز با دیگران نهفته است. کتاب محکم بایست (هنر مقاومت در برابر جنون خودیاری) با ترغیب ما به محکم ایستادن و استوار بودن در زندگی ، این راهنمای پرتحرک ضد خودیاری است که جایگزینی قانع کننده برای مربیگری زندگی، تفکر مثبت و نیاز به همیشه گفتن "بله" را به خوانندگان خود ارائه می دهد.

کتاب محکم بایست

سوند برینکمن
سوند برینکمن (Svend Brinkmann) یک استاد روانشناسی دانمارکی در بخش ارتباطات و روانشناسی در دانشگاه آلبورگ دانمارک است. وی به عنوان مدیر مشترک مرکز مطالعات کیفی فعالیت می کند. تحقیقات وی بخصوص به مسائل فلسفی، اخلاقی و روش شناختی در روانشناسی و سایر علوم انسانی و اجتماعی می پردازد. در سالهای اخیر، سوند برینکمن در حال بررسی تأثیر تشخیص های روانپزشکی بر افراد و جامعه است.
نکوداشت های کتاب محکم بایست
A satirical, but also very deep alternative to the current compulsion for self-developement.
یک جایگزین طنز آمیز اما همچنین بسیار عمیق برای اجبار به خودیاری.
Berlingske Tidende

Stand Firm is an exhilarating broadside against the intense modern pressure to do more, be more, to become happier and more productive, and to 'find yourself'
کتاب محکم بایست یک قشر روح بخش مقابل فشارهای شدید مدرن برای بیشتر انجام دادن، بیشتر بودن است. برای آنکه شادتر . زایا تر باشید و خودتان را پیدا کنید.
Oliver Burkeman, The Guardian

This wonderfully funny and intelligent book not only exposes the foolishness of the self-help cult, but also offers a concrete and appealing alternative, reminding us that philosophy is as relevant for living our lives today as it has ever been.
این کتاب شگفت آور و بامزه و هوشمندانه نه تنها فریب احمقانه فرقه خودیاری را در معرض نمایش قرار می دهد بلکه یک جایگزین مشخص و جذاب را ارائه می دهد و به ما یادآوری می کند که فلسفه همانند گذشته امروزه نیز برای زندگی ما اهمیت دارد.
Carl Cederstrom, Stockholm Business School

قسمت هایی از کتاب محکم بایست (لذت متن)
در فرهنگ پرشتاب، تحرک از پایداری پیشی می گیرد. شما باید تیزپا، سیال، تغییرپذیر، قادر به حرکت با ریتم های مختلف و در جهت های مختلف باشید. پایداری و ریشه ها برعکس این مفهوم را نشان می دهند؛ یعنی شما در یک مکان گیر کرده اید. ممکن است مثل ساقهٔ یک گل انعطاف پذیر باشید، اما ریشه زدن و جابه جایی ساده نیست. بااین حال، حتی در یک فرهنگ پرشتاب، اصطلاح «ریشه کردن» هنوز هم مفاهیم مثبت دارد؛ البته کمی قدیمی است. داشتن ریشه به این معنی است که به افراد دیگر (خانواده، دوستان، اجتماع)، به ایدئال ها، مکان ها یا شاید محل کاری متصل شوید که به آن احساس وفاداری خاصی دارید. امروزه این تعاریف مثبت اغلب با تعریف منفی تر این اصطلاح تضعیف می شوند. تعداد کمی از ما ریشه هایمان را در مفهوم جمعیت شناختی قرار می دهیم. ما شغل ها، شرکا و مکان های زندگی مان را بیشتر از نسل های قبلی تغییر می دهیم. ما تمایل داریم دربارهٔ «گیرافتادن افراد» صحبت کنیم، نه اینکه بگوییم «ریشه کرده اند» و معنای مثبت آن را معنی نمی کنیم. اینکه بگوییم شما با شغلتان بزرگ می شوید، اظهارنظر مثبتی نیست.

اگر تحرک تمام نتیجه فرهنگ مدرن است و ریشه کردن دشوار، چه کار می توانیم بکنیم؟ در معرض خطر اضافه شدن به بار انتظاراتی که در سال های اخیر بر فرد تحمیل شده است، پیام این کتاب این است که ما باید بیاموزیم محکم بایستیم و شاید به مرور زمان، حتی راهمان را پیدا کنیم. گفتن این کار ساده تر از انجام دادن آن است. حواشی پیرامونمان درباره توسعه، تغییر، تحول، نوآوری، یادگیری و سایر مفاهیم پویا هستند که در فرهنگ پرشتاب ادغام می شوند.