کتاب مردی که به عصا تبدیل شد

The man who turned into a stick
سه نمایشنامه ی به هم پیوسته
  • 15,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افراز افراز
    نویسنده:
کد کتاب : 2294
مترجم :
شابک : 978-9642433018
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مردی که به عصا تبدیل شد اثر کوبو آبه

مردی که به عصا تبدیل شد نمایشنامه ای تک پرده ای از کوبو آبه است.این اثر یکی از سه نمایشنامه ای است که طی 12 سال (1969-1957) نوشته شده اند تا مراحل مخالف زندگی را نشان بدهند و معمولا با یکدیگر نشان داده می شوند.اولین نمایشنامه که تولد را نشان می دهد چمدان نام دارد .دومین اثر که خود زندگی را نشان می دهد ،صخره ی زندگی نام دارد و سومین اثر ،مردی که به عصا تبدیل شد نماینده ی مرگ است.این نمایشنامه نمونه ی اعلایی از جریان رئالیسم جادویی در ادبیات معاصر ژاپن است.نویسنده های دیگر ژاپنی که در این ژانر فعالند عبارت اند از:یاسوناری کاواباتا،اوه کنزابورو و یاسوشی اینوئه.
کوبو آبه سه نمایشنامه ی این کتاب را نمادی از تولد، زندگی و مرگ و پیوند آنها را بازیگری که در سه نقش چمدان، بوکسور و مردی که به عصا تبدیل شد ایفای نقش می کند، دانسته است. مردی که به عصا تبدیل شد اولین بار در سال 1969 به روی صحنه رفت. آبه خود کارگردانی و تهیه کنندگی و همسرش ماچی طراحی صحنه را بر عهده داشتند.

در نمایش نامه «مردی که به عصا تبدیل شد» آمده: دختر و پسر جوانی روی صندلی نشسته اند که ناگهان عصایی از آسمان پرتاب می شود. به دنبال آن زن و مرد جهنمی در گفتگوهای دختر و پسر جوان وارد می شوند ...
زن و مرد جهنمی و عصا که در حقیقت مردی است که به شکل عصا در آمده درباره تولد، زندگی، مرگ و سرگذشت هر کدام آغاز می شود.

کتاب مردی که به عصا تبدیل شد

کوبو آبه
کوبو آبه نام مستعار کیمیفوسا آبه (۷ مارس ۱۹۲۴ - ۲۲ ژانویه ۱۹۹۳) نویسنده، نمایش نامه نویس و عکاس ژاپنی بود.او از پیشگامان جریان آوانگارد در ژاپن بود. آشنایی او با ادبیات غرب، اگزیستانسیالیسم، سوررئالیسم و مارکسیسم بر تلقی او از مسائلی همچون ازخودبیگانگی و فقدان هویت در ژاپن بعد از جنگ تأثیر گذاشت. آثار وی که به بحران هویت در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم می پرداختند، توجه خوانندگان جهان را به خود جلب کرد.
دسته بندی های کتاب مردی که به عصا تبدیل شد
نکوداشت های کتاب مردی که به عصا تبدیل شد
Absurdly magical and depressing.
پوچ گرایانه ،جادویی وافسرده کننده.
goodreads

قسمت هایی از کتاب مردی که به عصا تبدیل شد (لذت متن)
انسان یک عمر با کسی دوست است و فکر می کند همه زیر و بم وجودش را می شناسد. تا ناگهان در اثر اتفاقی پی می برد که هیچ چیز از او نمی دانسته .

مرد جهنمی:شما دارین از کاه کوه میسازین.اصلا،به صلاحتون نیست چیزی رو بخواین که اصلا ماهیت وجودی نداره.این شک و تردیدی که شما در مورد تفکر نداشتن هدف دارین،یا تشویش ذهنی از دست دادن مسیر رسیدن به آرزوها و هدف های گذشتتون، همگی بهترین اثبات برای حضور شما اونجا،توی اون موقعیت ویژه ست تا اینکه من بخوام آرزو و هدف دیگه ای رو تصور کنم،درست نمیگم؟