کتاب در راه

On the Road
کد کتاب : 445
مترجم :
شابک : 978-964-362-524-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 388
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

در جاده
On the Road
روایت جاودان سلطان نویسندگان نسل بیت
کد کتاب : 2299
مترجم :
شابک : 978-6008211242
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

در جاده
On the Road
کد کتاب : 13370
مترجم :
شابک : 978-6009882182
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در راه اثر جک کروآک

کتاب در راه (که با عنوان «در جاده» نیز ترجمه شده است)، به سال های سفر جک کروآک به همراه دوستش، نیل کسدی، در آمریکای شمالی می پردازد. این دو نفر، سراسر آمریکا را با هدف یافتن شناختی از خود و کسب تجربه های عجیب و کمیاب زیر پا می گذارند. خصوصیت های کروآک از قبیل عشق به آمریکا، علاقه به انسانیت و توجه ویژه ی او به جاز، کتاب در راه را به اثری الهام بخش با اهمیتی جاودانه تبدیل کرده است. ایده ی اولیه ی در راه، دومین رمان کروآک، در اواخر دهه ی 1940 در مجموعه ای از دفترهای یادداشت شکل گرفت و سپس در طول سه هفته در آپریل 1951 به شکل کتاب درآمد. این اثر برای اولین بار در سال 1957 به چاپ رسید. پس از چندین و چند درخواست برای ساخت فیلم از روی این کتاب، سرانجام فیلمی با همین عنوان به تهیه کنندگی فرانسیس فورد کاپولا بر اساس داستان کتاب ساخته شد. این اثر کلاسیک از کروآک به مفاهیمی چون آزادی و شور و اشتیاق در زندگی پرداخته و آغازگر جنبش «بیت» در آمریکا بود و از زمان اولین انتشارش، جمع کثیری از نسل های متمادی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

کتاب در راه


ویژگی های کتاب در راه

جزو فهرست 100 کتاب قرن لوموند

جزو لیست برترین رمان های انگلیسی گاردین

فیلم هایی بر اساس این کتاب در سال های 2010 و 2012 ساخته شده است.

جک کروآک
جک کرواک با نام اصلی ژان-لوئی کرواک، رمان نویس و شاعر آمریکایی فرانسوی تبار در ۱۲ مارس ۱۹۲۲ در لوول، ماساچوست به دنیا آمد و در همان جا بزرگ شد، سپس در دانشگاه کلمبیا و در رشته ی فوتبال تحصیل کرد. در این دانشگاه او با آلن گینزبرگ و ویلیام اس. باروز آشنا شد و این سه تبدیل به اعضای مرکزی نویسندگان نسل بیت شدند. او بت شکنی ادبی در کنار ویلیام باروز و آلن گینزبرگ به حساب می آید. کرواک به خاطر فی البداهه نویسی، شهرت بسیاری یافته بود.بیشتر آثار وی در قالب موضوعاتی چون معنویت کاتولیک، بودیسم، مواد مخ...
نکوداشت های کتاب در راه
The novel of freedom and the search for authenticity that defined a generation.
رمانی درباره ی آزادی و جست وجوی اصالت که یک نسل را تعریف کرد.
Barnes & Noble

The most beautifully executed, the clearest and the most important utterance yet made by the generation Kerouac himself named years ago as 'beat'.
خوش ساخت ترین، واضح ترین و مهم ترین اثر از نسلی که خود کروآک، نام آن را «بیت» گذاشت.
New York Times New York Times

A highly euphoric and intensely readable story.
داستانی منحصربه فرد و فوق العاده خواندنی.
Downbeat

قسمت هایی از کتاب در راه (لذت متن)
اون قدر چرخ زدم که سرگیجه گرفتم. فکر کردم دارم به رویایی ژرف سقوط می کنم، اون هم درست از فراز یه پرتگاه. اوه، پس دختری که عاشقشم کجاست؟ به این فکر کردم و به دورتادورم نگاهی انداختم، به همون شکلی که به همه جای جهان کوچیک زیر پام نگاه کرده بودم. و در برابر چشم هام، لاشه ی بزرگ و بکر و باد کرده ی قاره ی آمریکایی من آروم گرفته بود.:

خورشید غروب می‏کند، سرخ و بزرگ. همه اسم‏های جادویی دره پیش رویم می‏گسترند، مانتکا و مادرا، و باقی‏شان. چیزی نگذشت که غروب شد، غروبی انگورمانند، غروبی ارغوانی بر فراز باغ‏های نارنگی و مزارع وسیع خربزه، خورشید به رنگ انگور فشرده، با رد سرخ شرابی، زمین‏ها به رنگ عشق و رازهای اسپانیایی. سرم را از پنجره بیرون بردم و ریه‏هایم را از هوای معطر پر کردم.

بهترین معلم، تجربه است اما نه از منظر تحریف شده ی شخصی دیگر.