کتاب قلمرو رویایی سپید

snow country
کد کتاب : 23119
مترجم :
شابک : 978-6220403043
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 157
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب قلمرو رویایی سپید اثر یاسوناری کاواباتا

قلمرو رویایی سپید نوشته ی یاسوناری کاواباتا نویسنده ی ژاپنی برنده ی جایزه نوبل است. این کتاب به عنوان شاهکار این نویسنده شناخته می شود. قلمرو رویایی سپید داستان قدرتمند عشقی تلف شده در میان زیبایی های متروک غرب ژاپن است.
در یک چشمه آب داغ در کوهی متروک، که برف سطح آن را پوشانده است ، یعنب همان قلمرو رویایی سپید شیمامورای ثروتمند با کوماکو ، یک گیشای دون پایه ملاقات می کند. شیمامورا علی رغم اینکه می داند اشتیاق آنها دوام ندارد و این امر می تواند تنها یک نتیجه داشته باشد ، خودش را بدون پشیمانی ای به کوماکو می سپارد. کاواباتا در ادامه ی روند این عاشقانه ی محکوم ، داستانی درخشان را خلق کرده است ، رمانی خیره کننده و سرشار از دلالت های معنایی و تعالی در غم و اندوه.
قلمرو رویایی سپید مملو از تصاویر زیبا، شاعرانه و ناب است که با سبک خاص نویسنده به تصویر کشیده شده است. سبکی که ما را یاد هایکو می اندازد. اما هایکویی به سبک خود کاواباتا. فضای اثر مبهم است و به خوبی رابطه ی محکوم به نابودی این دو عاشق را تصویر می کند.
از دیگر آثار این نویسنده ی شناخته شده ی ژاپنی می توان آوای کوهستان و هزار درنا را نام برد.

کتاب قلمرو رویایی سپید

یاسوناری کاواباتا
یاسوناری کاواباتا، زاده ی ۱۸۹۹ و درگذشته ی ۱۹۷۲، نخستین ژاپنی برنده ی جایزه ی ادبیات نوبل است.او در کودکی (تا ۹ سالگی) خویشاوندان خود از جمله مادر، پدر، مادربزرگ و تنها خواهرش را از دست داد؛ دلیل حس انزوا و درون مایه ی مرگ در اکثر آثارش را همین یتیمی زودهنگام دانسته اند.او در سال ۱۹۲۴ از دانشگاه امپراتوری توکیو در رشته ی ادبیات فارغ التحصیل شد. اولین اثر موفق او، «رقاصه ایزو» در سال ۱۹۲۵ به چاپ رسید. در سال ۱۹۴۵ یکی از بهترین آثارش، «آوای کوهستان» را نوشت و در سال ۱۹۶۸ موفق به دریافت جایزه ی ...
نکوداشت های کتاب قلمرو رویایی سپید
The haiku works entirely by implication; so, in this novel, using the same delicate, glancing technique, Mr. Kawabata probes a complicated human relationship
هایکو به طور کامل با دلالت کار می کند. آقای کاواباتا در این رمان با استفاده از همان تکنیک ظریف ، نگاهی به روابط انسانی پیچیده دارد.
(Time Literary Supplement (London

Kawabata’s novels are among the most affecting and original works of our time
رمان های کاواباتا جزو اثرگذار ترین و اصیل ترین آثار زمانه ی ماست.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب قلمرو رویایی سپید (لذت متن)
نور داخل قطار آن قدر ها قوی نبود، و انعکاسش هم به وضوح انعکاسی نبود که در آیینه ای واقعی هست. از آنجا که بازتاب نور هیچ درخشندگی ای نداشت، شیمامورا فکر کرد که این همان آینه ای است که به آن نگاه می کرد. به نظر می رسید که چهره دختر بیرون از آینه کوهستان به هنگام غروب حرکت می کند

به گونه خوشایندی خسته بود. ناگهان برگشت و بعد از آن که دامن کیمونواش را در زیر ابی جمع کرد و تو گذاشت، تند و با شتاب از سرازیری به پایین دوید. دو پروانه زرد از زیر پاهای او فرار کردند. پروانه ها رقص کنان بالا و پایین می رفتند، تا آنجا که از خط کوهستان محدوده مرزی بالاتر رفتند و در دوردست زردی آنها به سپیدی گرایید.

کوماکو زمزمه کرد : « کهکشان راه شیری . قشنگه ، نه ؟ » در همان حالی که جلو جلو می دوید نگاهی هم به آسمان انداخت. کهکشان راه شیری . شیمامورا نیز به بالا سر خود نگاهی انداخت و حس کرد که خودش هم در آن غوطه ور است. نورافشانی اش به اندازه ای نزدیک بود که انگار او را نیز در بر گرفته ... هر ستاره ای جدا از بقیه می درخشید، و آسمان شب به قدری صاف بود که حتی ذرات گرد و غبار نقره فام ابرهای درخشان کهکشان را هم می شد جدا کرد. ژرفای بی انتهای راه شیری نگاه خیرهٔ شیمامورا را به سمت خودش کشید. شیما مورا صدا زد : « صبر کن. صبر کن. »