کتاب در جستجوی اسپینوزا

Looking for Spinoza
شادی، اندوه و مغز حساس
کد کتاب : 23233
مترجم :
شابک : 978-6005747171
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 397
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه انجمن نویسندگان میدلند سال 2004

معرفی کتاب در جستجوی اسپینوزا اثر آنتونیو داماسیو

شادی ، غم و حسادت - اینها احساسات زندگی روزمره ما هستند. در قرن هفدهم ، فیلسوف اسپینوزا بیشتر زندگی خود را وقف بررسی چگونگی حمایت این احساسات از بقای انسان کرد ، با این وجود صدها سال بعد ریشه های بیولوژیکی آنچه ما احساس می کنیم یک معما باقی مانده است.
آنتونیو داماسیو ، متخصص علوم مغز و اعصاب - که در کتاب های قبلی او رفتار عقلانی و مفهوم خود را کاوش کرده است – در کتاب «در جستجوی اسپینوزا » دوباره مردی را کشف می کند که کار او با همه تفکرات روزگار او مغایرت دارد ، بینش اسپینوزا را با تحقیقات علمی ابتکاری خود مرتبط می کند تا به ما کمک کند بفهمیم چه هستیم .
کتاب «در جستجوی اسپینوزا »زیست شناسی مکانیسم های پیچیده بقا را نشان می دهد. این یک متفکر نه تنها در تأکید بر عواطف و احساسات ، بلکه در امتناع او از جدا کردن ذهن و بدن از اسپینوزا کمک می گیرد. دانشمند و فیلسوف با هم به ما کمک می کنند بفهمیم از چه چیزی ساخته شده ایم و برای چه چیزی اینجا هستیم. بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی اما فراتر از آنچه به جامعه و فرهنگ می رود ، "به دنبال اسپینوزا" یک کار برتر علمی و نوشتاری است.

کتاب در جستجوی اسپینوزا

آنتونیو داماسیو
آنتونیو داماسیو (António Damásio) یک عصب‌شناس پرتغالی-آمریکایی است. او در حال حاضر استاد علوم عصب‌شناسی، روانشناسی و فلسفه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و یک استاد قراردادی در مؤسسه Salk است. داماسیو ریاست مؤسسه مغز و خلاقیت را بر عهده دارد و چندین کتاب تألیف کرده‌است. جدیدترین آن‌ها؛ ساخت مغز آگاه (۲۰۱۰) بررسی رابطه بین مغز و آگاهی است. پژوهش‌های داماسیو در علوم اعصاب نشان داده‌است که احساسات نقش اساسی در شناخت اجتماعی و تصمیم‌گیری ایفا می‌...
نکوداشت های کتاب در جستجوی اسپینوزا
Exceptionally engaging and profoundly gratifying
استثنایی جذاب و عمیقا خوشحال کننده
Nature

Damasio has the rare talent of rendering science intelligible while also being gifted in philosophy, literature and wit.
داماسیو استعداد کمیاب در درک علم و در عین حال استعداد فلسفه ، ادبیات و ذکاوت را دارد.
Los Angeles Times Los Angeles Times

"Looking for Spinoza is exceptionally engaging and profoundly gratifying."
"جستجوی اسپینوزا بسیار جذاب و بسیار خرسند کننده است."
Nature

قسمت هایی از کتاب در جستجوی اسپینوزا (لذت متن)
احساس های درد و لذت، یا حالتی در میان آن ها، شالوده های ذهن ما هستند. اغلب نمی توانیم این واقعیت ساده را ببینیم چون تصویرهای ذهنی اشیاء و رویدادهایی که ما را احاطه کرده اند، همراه با تصویرهای واژه ها و جمله هایی که آن ها را توضیح می دهند، توجه ما را، که زیر بار آن ها خم شده، کاملا به خود مشغول کرده اند. اما این احساس ها در هر حال آن جا هستند، احساس های عاطفه های بی شمار و وضعیت های مربوط به آن ها، رویه موسیقایی مداوم ذهن ما، صدای بی وقفه همگانی ترین نغمه هایی که تنها وقتی آرام می گیرند که به خواب می رویم، که وقتی سرشار از شادی هستیم به نغمه ای تمام و کمال و وقتی اندوه وجودمان را فرا می گیرد به موسیقی اندوهگین مردگان تبدیل می شود . با توجه به حضور فراگیر احساس ها، این فکر پیش می آید که دانش مربوط به آن ها باید خیلی پیش از این روشن شده باشد این که احساس ها چه هستند، چه گونه عمل می کنند، معنای آن ها چیست اما قضیه ابدا از این قرار نیست...