کتاب آرزوهای بزرگ

Arezoo-haye Bozorg
سلام کلاس اولی ها 16
کد کتاب : 23301
شابک : 978-9643373733
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ اثر داریوش صادقی

"آرزوهای بزرگ‌" عنوان شانزدهمین جلد از کتاب‌های "سلام کلاس اولی ها" می‌باشد که به قلم "داریوش صادقی‌" و "فاطمه ندافی‌" نوشته شده و تصویرگر آن "مجید کاظمی" است. قصه این بار پیرامون کتابی است که یک پدر، برای فرزندان خود می‎خرد. سعید و خواهرش، منتظر نشسته‌اند تا پدر برایشان داستان کتاب جدیدی را که خریده، بخواند. اما داستان درباره‌ی چیست؟
قصه‌ی کتابی که پدر برای فرزندانش خریده، درباره‌ی پسر خیال‌پرداز و سر به هوایی به نام سلیم است. سلیم بیشتر اوقات روز را مشغول خیالبافی است و به "آرزوهای بزرگ" خود فکر می‌کند. او همیشه غرق در خیالات، به این آرزوها فکر می‌کند و حواسش به اطراف نیست. تا اینکه یک روز، سلیم خیالباف قصه‌ی ما، چندتا تخم‌ مرغ را برداشته و راهی بازار می‌شود تا آنها را بفروشد. طبق معمول همیشه، خیالات به ذهن سلیم هجوم می‌آورند اما برای دانستن اینکه عاقبت سلیم و تخم مرغ‌هایش چه می‌شود، باید کتاب "آرزوهای بزرگ" را بخوانید!
این داستان، که همچون دیگر کتاب‌های مجموعه‌ی "سلام کلاس اولی ها"، با هدف آموزش حروف الفبا و ارتقای مهارت خواندن در کودکان نوشته شده، یک پیام اخلاقی بزرگ نیز به کودک منتقل می‎کند و آن هم لزوم شناخت اصول و قوانین موفقیت و تلاش برای اجرای آنهاست. خواندن این کتاب نه تنها مهارت مطالعه را در کودک می‌پروراند، بلکه به او یاد می‌دهد که برای داشتن یک زندگی خوب و موفق، فقط فکر کردن به "آرزوهای بزرگ" کافی نیست و او باید یاد بگیرد که برای رسیدن به آرزوهایش، به جای خیالبافی، شروع به تلاش و کوشش کند تا هرچه سریعتر، ثمره‌ی این کوشش را ببیند.

کتاب آرزوهای بزرگ

داریوش صادقی
داریوش صادقی، متولد ۱۳۵۴ تهرانکارشناس زبان و ادبیات فارسیکارشناس ارشد روان شناسی عمومیمدیر مرکز توسعۀ ارتباطات و فن آوری پژوهشعضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوانمدرس مراکز آموزش و پرورش مناطق ۱-۴-۸-۱۲ در سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹مدرس دارالتحفیظ قرآن کریم سالهای ۱۳۷۱ الی ۱۳۷۵مدرس دوره های تربیت مربی کودکان و نوجوانانمولف بیش از ۹۰ جلد کتاب، مقاله و پژوهش های علمیتالیفات۱- مجموعه کتاب های سلام کلاس اولی ها ۲۰ جلد سال ۱۳۸۰۲- مجموعه کتاب های آسان بخوانیم ۴ جلد ۱۳۸۳۳- مجموعه کتابهای راحت بخوانیم ۱۰ جلد ۱...
قسمت هایی از کتاب آرزوهای بزرگ (لذت متن)
پدر برای سعید و خواهرش کتاب داستانی می خرد . در این کتاب ماجرای پسر خیالبافی است بنام سلیم که آرزوهای بزرگی دارد و همیشه در خیالات خود غرق است .یک روز سلیم تعدادی تخم مرغ می برد تا در بازار بفروشد . در طول راه خیالپردازی های او شروع می شود و ……