کتاب انسان در جستجوی خویشتن

Man's Search for Himself
  • 10 % تخفیف
    190,000 | 171,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: دانژه دانژه
    نویسنده:
کد کتاب : 2332
مترجم :
شابک : 978-600-507-041-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند

معرفی کتاب انسان در جستجوی خویشتن اثر رولو می

کتاب انسان در جستجوی خویشتن، اثری نوشته ی رولو می است که اولین بار در سال 1953 انتشار یافت. تنهایی، کسالت، بی معنایی؛ این ها مشکلاتی هستند که بیماران رولو می، بارها و بارها به آن ها اشاره می کردند. او در واکنش به این درخواست های کمک، در این کتاب به کاوش در لایه های پنهان شخصیت می پردازد تا از هسته ی تمامیت انسان پرده بردارد: احساسی اساسی و ذاتی از ارزشمندی. کتاب انسان در جستجوی خویشتن، نگاهی روشنگرانه به مشکلات انسان ها در عصری پر از اضطراب و هیاهو است و به مخاطبین، چگونگی انتخاب، قضاوت و اقدام در چنین دورانی را می آموزد. اگر به دنبال خلق تغییرات مثبت و ماندگار در زندگیتان هستید، کتاب انسان در جست و جوی خویشتن را از دست ندهید.

کتاب انسان در جستجوی خویشتن

رولو می
رولو می، زاده ی 21 آپریل 1909، روان شناس و نویسنده ای آمریکایی بود. او جزو نظریه پردازان اصلی در رویکرد انسان گرا و اگزیستانسیالیستی به شخصیت محسوب می شود. می در اوهایو به دنیا آمد اما بیشتر کودکی خود را در مارین سیتی در میشیگان سپری کرد. او مدرک کارشناسی خود در هنرهای زیبا را در سال 1930 دریافت کرد و بعد از آن، به عنوان یک نقاش و معلم دوره گرد، به دور اروپا سفر کرد. می در این دوره، به یکی از کلاس های آلفرد آدلر رفت. او پس از مدتی به آمریکا برگشت تا در سال 1939 از دانشگاه UTS در نیویورک، مدرک...
نکوداشت های کتاب انسان در جستجوی خویشتن
May faces problems with courage, honesty, and responsibility.
می با شجاعت، صداقت و مسئولیت با مشکلات مواجه می شود.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Touched with humor and imagination.
با رگه هایی از شوخ طبعی و تخیل.
New York Herald Tribune

Truthful and profound.
حقیقت-محور و ژرف.
The New York Times

قسمت هایی از کتاب انسان در جستجوی خویشتن (لذت متن)
یکی از معدود مواهب زندگی در دوران هایی دلهره انگیز این است که انسان مجبور به آگاه شدن از خویشتن خود می شود. زمانی که معیارها و ارزش های جامعه به هم می ریزد و مخدوش می شود و ما به روشنی نمی دانیم که چه هستیم و چگونه باید باشیم، چنان که ماتیو آرنولد گفته است، به فکر جستجو برای یافتن خود می افتیم.

اما علاوه بر آموزش های فنی و خودشناسی هایی که روانپزشکی مقدور ساخته، چیز دیگری نیز هست که روانشناس را بر آن می دارد تا با استفاده از فکر و تجربیات خود برای سوالات مشکلی که در این کتاب مطرح شده است، پاسخ هایی بیابد و ارائه کند. این چیز دیگر، خردی است که روانپزشک از کمک به کسانی که برای پیروزی بر مشکلات خود کوشیده اند، بدست آورده است. روانپزشک از این مزیت برخوردار است که می تواند در تلاش جدی و شخصی کسانی که برای به دست آوردن جمعیت خاطر به او مراجعه می کنند، آنان را همراهی کند؛ گو این که این مزیت در بیشتر اوقات و موارد خالی از فشار روحی و روانی برای روانپزشک نمی باشد.

درمانگر مفید و کارساز کسی است که بتواند مراجعه کنندگان به خود را در درک و شناخت خودشان کمک کند و آنچه را که مانع می شود تا ارزش ها و هدف هایی را برای خود بیابند و خود را متعهد آن سازند، نشانشان دهد.