کتاب روبرتو روسلینی

The Films of Roberto Rossellini
به انضمام مقاله ی ژاک رانسیر : بدن های در حال سقوط
کد کتاب : 23324
مترجم :
شابک : 978-6226682282
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 239
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روبرتو روسلینی اثر پیتر بوندانلا

کتاب "روبرتو روسولینی" اولین مطالعه ی کامل در مورد مهمترین کارگردان فیلم نئورئالیسم ایتالیا است. ”پیتر بوندانلا"، تجزیه و تحلیل نزدیک از سبک رسمی و روایی "روبرتو روسولینی" را با شرح کاملی از موقعیت او در فضای سیاسی و فرهنگی ایتالیای پس از جنگ ترکیب می کند. وی بیش از چهل فیلم این کارگردان که مستند دوره های مهم تاریخ بشریت است را مورد کاوش قرار می دهد. کتاب "روبرتو روسولینی" از طریق تجزیه و تحلیل دقیق هفت فیلم که نقطه عطف مهمی در تکامل او هستند ، زندگی یکی از تأثیرگذارترین فیلمسازان ایتالیایی را ردیابی می کند که عبارتند از : مرد با صلیب (1943) ، شهر باز (1945) ، پایسان (1946) ) ، ماشین کشتن افراد بد (52- 1948) ، سفر در ایتالیا (1953) ، ژنرال دلا روور (1959) و ظهور به قدرت لوئی چهاردهم (1966).
با شروع کار "روبرتو روسولینی" در موضوع سینمای فاشیسم ، در مورد اختراع نئورئالیسم او بحث می شود که یک سبک جدید سینمایی است که منجر به ایجاد چندین اثر کلاسیک در دوران بلافاصله پس از جنگ شد. همانطور که در فیلم هایی که او طی دهه ی 1950 با "اینگرید برگمن" ساخت ، این امر مشهود است. تقریبا بلافاصله و بطور مداوم ، سبک رو به رشد "روبرتو روسولینی" فراتر از واقع گرایی اجتماعی رفت تا جنبه های دیگری از نگاه دوربین را آشکار کند؛ هرچند این فیلم ها محبوب نبود ، اما این آثار تأثیر فوق العاده ای بر منتقدان و کارگردانان موج نو فرانسه داشت. اواخر کار حرفه ای "روبرتو روسولینی" بازگشت به دوره ی غیرواقعی او است . این کتاب به بازبینی انتقادی در آثار تجاری موفقی چون ژنرال دلا روور و سرانجام روی آوردن وی به خلق فیلم های تعلیمی برای تلویزیون می پردازد.

کتاب روبرتو روسلینی

پیتر بوندانلا
پیتر بوندانلا (2017-1943) نویسنده ی آمریکایی ، استاد برجسته ادبیات ایتالیایی و مطالعات فیلم در دانشگاه ایندیانا ، ایالات متحده بود.
نکوداشت های کتاب روبرتو روسلینی
Bondanella's excellent addition to the 'Cambridge Film Classics' series provides an overview of the work of the originator of Italian neorealism....There is a real depth to Bondanella's analysis of Rossellini's ideology and to his discussion of innvovations in cinematic technique such as the 'Pancinor zoom.' Chronology, filmology, and bibliography as well as invaluable notes. An excellent introduction to Rossellini for undergraduate students of film, and the more advanced student or scholar should also benefit from the current bibliography and from some of the insightful analyses.
اضافه شدن بوندانلا به مجموعه" فیلم های کلاسیک کمبریج " بسیار خوب بود و فرصت مروری بر آثار مبتکر نئورئالیسم ایتالیا را فراهم می کند ... در تحلیل بوندانلا از ایدئولوژی روسلینی و بحث او در مورد نوآوری ها در تکنیک سینمایی ، عمق واقعی وجود دارد که به مانند بزرگنمایی پانکیور است. گاه نگاری ، فیلم شناسی و کتابشناسی و همچنین یادداشت های بسیار ارزشمند. مقدمه ای عالی برای معرفی روسلینی به دانشجویان مقطع کارشناسی سینما ، دانشجویان پیشرفته تر نیز باید از کتابشناسی فعلی و برخی از تحلیل های بصیرت آمیز بهره مند شوند.
Choice

قسمت هایی از کتاب روبرتو روسلینی (لذت متن)
صبح در رم. پینا. ارسطو می گوید، «آغاز نیمی از کل است». این آغاز، این نیمی از کل روسلینی، رم شهر بی دفاع نام دارد. البته این نخستین فیلم روسلینی نیست و برخی منتقدین در یادآوری فیلم های پیشین او کوتاهی نکرده اند - فیلم هایی که به تلاش های جنگی ایتالیای فاشیستی می پرداختند. در عوض بر مبنای رم شهر بی دفاع بود که میان نگاه مارکسیستی - به خصوص ایتالیایی - که دنبال بازنمایی درست نبرد ضدفاشیستی است و نگاه پدیدارشناسانه - به ویژه فرانسوی - که دنبال برآمدن درون مایه های مهم سیاسی از حقیقت بدن های معمولی است، اتفاق نظری موقت شکل گرفت. در عین حال، رم شهر بی دفاع هم فیلمی بزرگ درباره ی مقاومت است و هم مانیفست نئورئالیسم، حماسه ی آنهایی که نه باسخن سرایی های بازنمایی شده بلکه با حرکات و الحان آدم های واقعی جان می سپارند.