کتاب فلسفۀ علم

Philosophy of Science: A Very Short Introduction
کد کتاب : 23350
مترجم :
شابک : 978-9648637755
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

فلسفه ی علم
Philosophy of Science
(مقدمه ای بسیار کوتاه)
کد کتاب : 54488
مترجم :
شابک : 978-6227666045
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 161
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفۀ علم اثر سمیر اکاشا

علم چیست؟ آیا واقعا تفاوتی بین علم و افسانه وجود دارد؟ آیا علم عینی است؟ آیا علم می تواند همه چیز را توضیح دهد؟ این مقدمه بسیار کوتاه نمای کلی از مضامین اصلی کتاب« فلسفه علم» را ارائه می دهد.

«سمیر اوکاشا» نویسنده این کتاب با شروع یک تاریخچه کوتاه از علم برای ایجاد پیش زمینه در ادامه به بررسی ماهیت استدلال علمی ، تبیین علمی ، انقلاب در علم و نظریه هایی مانند واقع گرایی و ضد رئالیسم می پردازد. وی همچنین به مباحث فلسفی در علوم خاص ، از جمله مسئله طبقه بندی در زیست شناسی ، و ماهیت مکان و زمان در فیزیک می پردازد. فصل آخر به تعارضات بین علم و دین می پردازد و بررسی می کند که آیا علم در نهایت چیز خوبی است؟

درباره مباحث: تلفیق اقتدار با ذکاوت ، قابلیت دسترسی و سبک ، مقدمه های بسیار کوتاه مقدمه ای از جالب ترین موضوعات زندگی. آنها توسط متخصصان برای تازه وارد ها نوشته شده اند. و همچنین بهترین تفکر معاصر را در مورد مشکلات و موضوعات اصلی در صدها موضوع مختلف از فلاسفه تا فروید ، نظریه کوانتوم تا اسلام نشان می دهند.

سمیر اوکاشا در حال حاضر مدرس فلسفه ، دانشگاه یورک است. وی مقالات زیادی را در مجلات فلسفه ، در زمینه های فلسفه علم ، فلسفه زیست شناسی و معرفت شناسی منتشر کرده است. وی پیش از این در دانشگاه لندن یک دوره آموزشی فلسفه یاکوبایی در رشته فلسفه برگزار کرده و در دانشگاه مکزیک تدریس کرده است.

کتاب فلسفۀ علم

سمیر اکاشا
سمیر اکاشا استاد فلسفهٔ علم در دانشگاه بریستول است. او برای نوشتن کتاب فرگشت و سطوح انتخاب برندهٔ جایزهٔ لاکاتوش شد.
نکوداشت های کتاب فلسفۀ علم
Very helpful.... Okasha presents the issues and arguments with delightful clarity.
بسیار مفید .... اوکاشا مسائل و استدلالها را با وضوح لذت بخشی ارائه می دهد.
Philosophia Christi

قسمت هایی از کتاب فلسفۀ علم (لذت متن)
البته ماندگارترین تأثیر گالیله نه در علم نجوم بلکه در علم مکانیک بود که در آن نظریه ارسطو را رد می کرد. به نظر ارسطو اجسام سنگین تر در مقایسه با اجسام سبکتر با سرعت بیشتری سقوط می کنند. گالیله در مقابل نظر ارسطو این نظریه خلاف انتظار را پیش نهاد که اجسام دارای وزن های مختلف هنگام سقوط آزاد با سرعت مساوی به زمین سقوط می کنند.

در قرن بیستم در زیست شناسی انقلاب دیگری هم رخ داد: ظهور زیست شناسی مولکولی و به خصوص ژنتیک مولکولی. البته این انقلاب هنوز نصفه نیمه و ناتمام است. باری، در ۱۹۵۳ واتسون و کریک به ساختمان DNA پی بردند. DNA ماده سازنده ژنها در سلول های موجودات زنده است . با این کشف می شد توضیح داد که چگونه اطلاعات ژنتیکی از یک سلول به سلول دیگر رونوشت برداری و از پدر و مادر به فرزند منتقل می شود.