کتاب فرهنگ شیطان

The Unabridged Devil's Dictionary
دوزبانه
کد کتاب : 23430
مترجم :
شابک : ‎978-9648637588‏
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1906
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : فارسی و انگلیسی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ شیطان اثر آمبروز بیروس

اگر ما بتوانیم مدنیت خود را کنار بگذاریم و آنچه را که واقعا به آن می اندیشیم به زبان بیاوریم، جهان بسیار به آنچه در "فرهنگ شیطان" نوشته ی "آمبروز بیروس" به آن اشاره شده، شبیه خواهد بود. در این فرهنگ به موارد جالبی اشاره می شود؛ شخصی که وقتی می خواهید به حرفتان گوش کند زبان به سخن می گشاید، اصطلاحی برای خود دارد و شادی نیز به عنوان "احساس لذت بخش ناشی از مراقبه در غم دیگران" تعریف شده است. این کامل ترین و معتبرترین نسخه از شاهکار طنز "آمبروز بیروس" است که تاکنون منتشر شده است. نسخه ای که هم اکنون در دست شماست، در طول نود سال عمر خود جایگزین تمام نسخه های قبلی کتاب شده است.
"فرهنگ شیطان" یک بمباران واقعی از کلمات تند و تهاجمی است که بیش از 1600 معنای شرورانه و بذله گویانه را از واژگانی که در روزمره استفاده می شود، ارائه می دهد. تعداد کمی از چیزها مقدس هستند و تعداد کمی از گزند طنز نویسنده ایمن هستند، زیرا "آمبروز بیروس" به همه چیز علاقه مند است و اجازه می دهد شکست ها و افراط های عمدی ما از زناشویی گرفته تا ابدیت نشان داده شود. این نسخه ی جدید بر اساس پژوهش های عمیق به نگارش درآمده و مجموعه ی پیش رو شامل تمام تعاریف طنزآمیز "آمبروز بیروس"، از جمله نوشته های قبلی جمع آوری نشده ، منتشر نشده و جایگزین شده است.
"فرهنگ شیطان" نوشته ی "آمبروز بیروس" شاهکاری است که با بهترین آثار از طنزپردازانی مانند مارک تواین، هنری منکن و جیمز توربر در یک رده قرار گرفته است. طرفداران کمدی و دوستداران کلمات از خواندن این نسخه خشنود و خوشحال خواهند شد.

کتاب فرهنگ شیطان

آمبروز بیروس
آمبروز گوینت بیرس ، زادهٔ ۲۴ ژوئن ۱۸۴۲ و درگذشته ۱۹۱۴ ، روزنامه‌نگار، نویسنده، ویراستار و داستاننویس آمریکایی بود. بیشتر نامداری او به دلیل نگارش کتاب فرهنگ شیطان یا فرهنگ شیطان و داستان حادثه‌ای در پل اول کریک است. او پیرو مکتب رئالیسم ادبی بود و با دیدی طعنه‌آمیز به رخدادها می‌نگریست.
نکوداشت های کتاب فرهنگ شیطان
Splendidly produced.
به طرز فوق العاده ای به عمل آمده است.
London Times Literary Supplement

Most readers and biographers have agreed with Schultz and Joshi that The Devil's Dictionary is 'quintessential Bierce.' For the serious student of Bierce's diabolical lexicon, their beautiful new edition . . . will be a delight.
اکثر خوانندگان و زندگینامه نویسان با شولتز و جوشی موافق هستند که فرهنگ لغت شیطان "جوهره ی بیروس" است. برای دانشجوی جدی فرهنگ شیطان بیروس، ویرایش جدید زیبای آن لذت بخش خواهد بود.
Sewanee Review

قسمت هایی از کتاب فرهنگ شیطان (لذت متن)
اثری ادبی، عمدتا داستانی که عاری از حقیقت است و به صورت دنبالهدار در چند شمارة یک روزنامه یا مجله چاپ میشود. غالبا در آغاز هر قسمت « خلاصه ای از بخشهای ییشین» برای کسانی که آنها را نخواندهاند درج میکنند گو اینکه مهمتر از آن آوردن خلاصهای است از بخشهای بعدی برای کسانی که رغبتی به خواندن آنها ندارند. البته باز ضروریتر از آن دو آوردن خلاصة کل اثر است. جیمز. اف. بومن فقید با مشارکت یکی از نوابغ که اسمش به دست ما نرسیده است برای یکی از مجلات هفتگی پاورقی مینوشت. آن دو کار را نه به صورت اشتراکی بلکه به طور هفته درمیان مینوشتند؛ یعنی یک هفته بومن مینوشت و هفتة بعد دنبالة مطلب را دوست نابغهاش تحریر میکرد با این امید که دنبالة ماجرا تا قیام قیامت کشیده شود. اما متأسفانه دو نویسنده با هم اختلاف پیدا کردند و صبح یک روز اول هفته که آقای بومن قلم و کاغذش را آماده می کرد تا دنبالة داستان را به رشتة تحریر درآورد. با کمال تحسر ملاحظه کرد که همکارش داغ ادامة داستان را به دلش گذاشته است. بله، حریف همة شخصیتهای داستان را سوار کشتی کرده و یکجا در قعر اقیانوس اطلس غرق کرده بود.