کتاب ویژگی های اساتید برتر

What the Best College Teachers Do
کد کتاب : 2346
مترجم :
مژگان جبلی
شابک : 978-6005567595
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ویژگی های اساتید برتر اثر کن بین

چه چیزی یک معلم عالی را به وجود می آورد؟ دانش آموزان چه استادانی را مدتها بعد از فارغ التحصیلی به خاطر می آورند؟ "ویژگی های اساتید برتر"، نتیجه یک مطالعه پانزده ساله از تقریبا صد معلم و استاد دانشگاه در طیف گسترده ای از رشته ها و دانشگاه ها است، که پاسخ های ارزشمندی را برای همه مدرسان ارائه می دهد.
در "ویژگی های اساتید برتر" اینطور مطرح می شود که پاسخ در این حیطه قرار نمی گیرد که معلمان چه کارهایی را انجام می دهند، بلکه مربوط به چیزی می شود که آنها درک می کنند. برنامه های درسی و یادداشت های مربوط به ارائه درسی اهمیت کمتری نسبت به روش خاصی که معلمان مطالب را درک کرده و به یادگیری انسانی بها می دهند، دارند. چه مورخان و چه فیزیکدانان - چه در ال پاسو و چه در سنت پاول – موضوعات درسی رشته خود را بسیار دقیق می دانند - اما آنها همچنین می دانند که چگونه دانش آموزان را درگیر کرده و به چالش بکشند و دانش آموزان را درگیر کنند تا پاسخ های منطقی دهند. مهمتر از همه، آنها به دو چیز اعتقاد راسخ دارند: آموزش دارای اهمیت است و دانش آموزان می توانند یاد بگیرند.

این کتاب با توجه به نقش بارز استادان در پرورش علمی و روحی دانشجویان، به توضیح چگونگی شکل گیری و تقویت روابط اثرگذار بین استادان و دانشجویان با تکیه بر بیان ویژگی های نافذ اساتید برتر اعم از چگونگی تدریس، آمادگی های لازم پیش از ورود به کلاس، انتظارات استاد از دانشجو و شیوه های ارزیابی آنان می پردازد. این کتاب با استفاده از روش های ترکیبی در گردآوری داده ها و استناد به یافته های پژوهشی متنوع، ضمن نزدیک شدن به تجارب زیسته ی دانشگاهیان چشم اندازی جدید بر روی مخاطب می گشاید که نوید بخش شکل گیری رابطه ای اثربخش و توأم با صمیمیت در فضای کلاس و درس است و گویی در چارچوب آن استاد علاوه بر ایفای کارکردهای آموزشی متعارف، تأثیری شمردنی در تربیت و تهذیب اخلاقی دانشجویان بر جای می گذارد.

کتاب ویژگی های اساتید برتر

کن بین
کن بین مدیر مؤسسه "بهترین معلمان"، بخش اعظم دوران تحصیلی خود را در وندربیلت، شمال غربی نیویورک گذراند. وی مدیر موسس چهار مرکز اصلی آموزش و یادگیری بود: مرکز آموزش عالی دانشگاه نیویورک، مرکز سیرل برای بهبود آموزش در دانشگاه شمال غربی، مرکز تدریس در دانشگاه وندربیلت، و آکادمی تحقیق برای یادگیری در دانشگاه دولتی مونتلر. او همچنین به عنوان معاون یک دانشگاه بزرگ دولتی و سپس به عنوان استاد یک دانشگاه دولتی کوچک خدمت کرده است. در دهه 1970 و اوایل دهه 80 او استاد تاریخ دانشگاه تگزاس - پان آمریكا بود.
نکوداشت های کتاب ویژگی های اساتید برتر
او "با این ایمان راسخ که می توان تدریس خوب را یاد گرفت، پس از 15 سال مشاهده و بررسی معلمان در نقاط مختلف، بینش های بدست آمده از این تجربه را در اختیار ما قرار داد.
American Library Association

قسمت هایی از کتاب ویژگی های اساتید برتر (لذت متن)
لحظات کلاس باید متعلق به دانش آموز باشد - نه دانش آموزان، بلکه به یک دانش آموز واحد در کل کلاس که کجموعه نمام دانش آموزان است.

بهترین تدریس اغلب، خلاقیتی ذهنی و هنری نمایشی است.

بهترین معلمان معتقدند که یادگیری مستلزم پیشرفت شخصی و معنوی است، و توانایی تفکر و همچنین خصوصیات یک انسان بالغ قابل تغییر است. مردم می توانند تغییر کنند، و آن تغییرات - نه فقط انباشت اطلاعات - بیانگر یادگیری واقعی است.