کتاب زندگی رازآمیز درختان

The Hidden Life of Trees
کد کتاب : 23590
مترجم :
شابک : 978-600105163
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 366
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه صنعت کتاب استرالیا سال 2017

معرفی کتاب زندگی رازآمیز درختان اثر پتر وول لبن

"زندگی رازآمیز درختان" از پرفروش ترین های نیویورک تایمز به قلم "پتر وول لبن" است که با فروش بیش از دو میلیون نسخه در سراسر جهان، شما را به سفری در اعماق جنگل خواهد برد تا زندگی پنهان و شگفت آور درختان را درک کنید.
در "زندگی رازآمیز درختان" ، "پتر وول لبن" عشق عمیق خود به جنگل ها را با خوانندگان تقسیم می کند و فرایندهای شگفت انگیز زندگی ، مرگ و احیا را که در جنگل مشاهده کرده و روند علمی حیرت آوری را توضیح می دهد که در پشت شگفتی هایی که ما از آنها آگاه نیستیم ، پنهان است. دقیقا مانند خانواده های انسانی ، والدین درخت با فرزندان خود زندگی می کنند ، با آنها ارتباط برقرار می کنند و از آنها حمایت می کنند ، رشد مواد مغذی را با کسانی که بیمار هستند یا درگیر مشکل هستند ، تقسیم می کنند و یک اکوسیستم ایجاد می کنند که تأثیر شدید گرما و سرما را برای کل گروه کاهش می دهد. در نتیجه چنین تعاملاتی ، درختان در یک خانواده یا جامعه محافظت می شوند و می توانند سال ها عمر کنند. در مقابل ، درختان منزوی ، مانند کودکان خیابانی ، زمان سختی را می گذرانند و در بیشتر موارد خیلی زودتر از درختان یک گروه می میرند.
"پتر وول لبن" با بهره گیری از اکتشافات جدید و پیشگامانه ، دانش پشت زندگی مخفی و ناشناخته درختان و توانایی های ارتباطی آنها را ارائه می دهد. وی می گوید ، یک جنگل شاد یک جنگل سالم است و او معتقد است که اقدامات دوستدار محیط زیست نه تنها از نظر اقتصادی پایدار است بلکه برای سلامتی کره زمین و سلامت روحی و جسمی همه کسانی که در کره زمین زندگی می کنند مفید است.
پس از اطلاع از "زندگی رازآمیز درختان" ، دیگر هرگز قدم زدن در جنگل مانند گذشته نخواهد بود.

کتاب زندگی رازآمیز درختان

پتر وول لبن
پتر وول لبن متولد 1964 ، جنگلدار و نویسنده آلمانی است که مضامین اکولوژیکی را با زبان عامه می نویسد. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه جنگلداری در روتنبرگ ، وی در سال 1987در دولت مشغول به کار شد.
نکوداشت های کتاب زندگی رازآمیز درختان
This fascinating book will intrigue readers who love a walk through the woods.
این کتاب جذاب عاشقان قدم زدن در جنگل را خواهد فریفت.
Publishers Weekly Publishers Weekly

In this spirited exploration, [Wohlleben] guarantees that readers will never look at these life forms in quite the same way again.
[وول لبن] در این کاوش سرزنده تضمین می کند که خوانندگان هرگز دوباره به این ساختارهای حیات مثل قبل نگاه نخواهند کرد.
Library Journal Library Journal

The matter-of-fact Mr. Wohlleben has delighted readers and talk-show audiences alike with the news — long known to biologists — that trees in the forest are social beings.
در حقیقت آقای وول لبن خوانندگان و همچنین مخاطبین برنامه های گفتگومحور را با این خبر - که مدت زیادی توسط زیست شناسان شناخته شده است - خوشحال کرده است که درختان جنگل، موجوداتی اجتماعی هستند.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب زندگی رازآمیز درختان (لذت متن)
سال ها پیش در ناحیه یی پوشیده از جنگل و باتلاق، که پر بود از درختان راش، گذر می کردم، که ناگاه با سنگ عجیب و کمیابی پوشیده از خزه روبه رو شدم. دریافتم که پیش از این بارها از این مسیر، بی اعتنا گذشته بودم، اما این بار با کنجکاوی تمام سنگ را با دقت نگریستم. در آغاز به شکل شگفت انگیزش توجه کردم: کمانی خمیده با فضایی میان تهی و پوشیده از خزه. به محض این که خزه ها را کنار زدم، پی بردم که پوست درخت است و آن چه را که سنگ تصور کرده بودم تنۀ درخت کهنی بود. از آن جا که چوب راش در زمین نمناک پس از سال ها می پوسد، حیران بودم که این قطعه چوب تا چه اندازه محکم بوده که حتی تکان دادنش ممکن نبود. گویی به طور کامل به خاک چسبیده بود. داشتم تلاش می کردم با چاقوی کوچک جیبی ام کمی از پوست درخت را جدا کنم...