کتاب موسیو لامبر

Monsieur Lambert
  • 15 % تخفیف
    60,000 | 51,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نشر نظر نشر نظر
    نویسنده:
کد کتاب : 23840
مترجم :
شابک : ‏‫978-6005191912‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1389
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب موسیو لامبر اثر سامپه

پنجمین کتاب ژان ژاک سمپه که توسط فایدون به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، مسیو لامبر، داستانی آرام، پیچیده و بدون تردید فرانسوی برای بزرگسالان است. در این رمان گرافیکی کوتاه، نگاهی اجمالی به زندگی در یک اغذیه فروشی کوچک پاریسی را به ما نشان می دهد. رستوران و افراد همیشگی آن در مجموعه‌ای از نقاشی‌ها زنده می‌شوند که همراه با حباب‌های گفتاری دست‌نویس و متون لاکونیک، چشم‌ها و گوش‌های معمول سمپه را برای بیان جزئیات رفتار انسان به نمایش می‌گذارند.
ژان-ژاک سامپه که معمولا به عنوان سامپه شناخته می‌شود (فرانسوی: Jean-Jacques Sempé‎؛ زادهٔ ۱۷ اوت ۱۹۳۲ - درگذشتهٔ ۱۱ اوت ۲۰۲۲)، کاریکاتوریست فرانسوی بود. او به خاطر مجموعهٔ نیکولا کوچولو که با رنه گوسینی خلق کرد و همچنین به خاطر طرح‌های پوسترگونهٔ خود مشهور است.او چندین دهه برای مجله نیویورکر طراحی جلد انجام داد.
آثار او به عنوان جلد مجله نیویورکر از سال ۱۹۷۸، بیش از صد بار ظاهر شده‌است. او تصویرگری رمان داستان آقای سومر اثر پاتریک زوسکیند را در سال ۱۹۹۱ انجام داد.مجموعه نیکولا کوچولو نیز به ۳۰ زبان ترجمه شد. به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد وی، موزه ویلهلم بوش نمایشگاهی از آثار او در سال ۲۰۱۲ برگزار کرد.

کتاب موسیو لامبر

سامپه
ژان-ژاک سامپه (Jean-Jacques Sempé‎) که معمولاً به عنوان سامپه شناخته می‌شود، کاریکاتوریست فرانسوی است. او در دهه ۱۹۵۰ اقدام به تصویرگری مجموعهٔ رنه گوسینی و نیکولا کوچولو کرد. بیش از همه برای طرح‌های پوسترگونهٔ خود مشهور است.در نوجوانی بعد از آنکه از مدرسه اخراج شد، تلاش‌های او برای اشتغال در مکان‌های مختلف راه به جایی نبرد. به خاطر تأمین نیازهای اولیه زندگی، وارد ارتش شد و در این هنگام در نقاشی نیز فعالیت داشت. نقطه عطف زندگی سامپه آشنایی و همکاری او با گوسینی ...
نکوداشت های کتاب موسیو لامبر
Sempé goes about showing us up with great good nature. … his drawing is consistently delightful.
Sempé goes about showing us up with great good nature. … his drawing is consistently delightful.
Anthea Bell, Sunday Telegraph

Drawings [that] are eloquent in every language.
نگاره هایی [که] در هر زبانی گویا است.
Week

قسمت هایی از کتاب موسیو لامبر (لذت متن)