کتاب کارل رانسوم راجرز

Carl Ransom Rogers
«خود» هسته نظری شخصیت
کد کتاب : 23917
شابک : 978-9647932806
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کارل رانسوم راجرز اثر مجموعه ی نویسندگان

اثری است از فاطمه همتی و دکتر نرگس طالقانی پیرامون زندگی و نظریه های راجرز. شرحی از کودکی، نوجوانی، تحصیلات و به طور کلی زندگی راجرز به خصوص مسائلی که موجب شکل گیری شخصیت او شده اند و نظریات و تفکرات وی در رابطه با ماهیت انسان، درمان فردمدار، محتوای درمان و مراحل مشاوره و درمان فردمدار، در کتاب حاضر فراهم آمده است. مجموعه ای برای خودشناسی و دریچه ای از علم و آگاهی برای تمام کسانی که در زمینه های مرتبط با روان انسان ها مشغول به فعالیت می باشند.
کارل رانسوم راجر، روان‌شناس آمریکایی و از بنیان‌گذاران رویکرد انسان‌گرا در روان‌شناسی بود. راجرز به طور گسترده به عنوان یکی از بنیانگذاران تحقیقات روان درمانی شناخته می شود و به دلیل تحقیقات پیشگام خود با جایزه مشارکت علمی برجسته توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) در سال 1956 مفتخر شد.

رویکرد شخص محور، رویکرد منحصر به فرد او برای درک شخصیت و روابط انسانی، کاربرد گسترده ای در حوزه های مختلف مانند روان درمانی و مشاوره (درمان مشتری محور)، آموزش (یادگیری دانش آموز محور)، سازمان ها و سایر تنظیمات گروهی پیدا کرد. برای کار حرفه‌ای‌اش، او در سال 1972 جایزه مشارکت‌های حرفه‌ای برجسته در روان‌شناسی را توسط APA دریافت کرد. در مطالعه‌ای توسط استیون جی. هاگبلوم و همکارانش با استفاده از شش معیار مانند نقل‌قول و تشخیص، راجرز ششمین روان‌شناس برجسته شناخته شد. بر اساس یک نظرسنجی در سال 1982 در میان 422 پاسخ دهنده از روانشناسان آمریکایی و کانادایی، او تأثیرگذارترین روان درمانگر تاریخ در نظر گرفته شد (زیگموند فروید در رتبه سوم قرار گرفت).

کتاب کارل رانسوم راجرز

دسته بندی های کتاب کارل رانسوم راجرز