کتاب همه انسان ها به یک شکل زندگی نمی کنند

Tous les hommes n'habitent pas le monde de la même façon
کد کتاب : 26348
مترجم :
شابک : 978-6229596944
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

همه انسانها مثل هم زندگی نمیکنند
Tous les hommes n'habitent pas le monde de la même façon
کد کتاب : 23938
مترجم :
شابک : ‫‫978-6002535856
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 235
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همه انسانها مثل هم زندگی نمیکنند اثر ژان پل دوبوا

"همه انسانها مثل هم زندگی نمی کنند" رمانی است به قلم "ژان پل دوبوا"، که طنینی از زندگی و سرگشتگی های انسان در عصر معاصر را در قالب کلمات ادا کرده است. داستان درباره ی پل هانسن است که مدت زمان دو سال از محکومیت خود را در زندان ایالتی مونترال گذرانده است. او با مردی به نام هورتون که به دلیل مشارکت در قتل در آنجا زندانی شده، هم سلول است.
پیش از این هانسن به عنوان سرپرست در مجتمع ساختمانی اکسل سیور مشغول بود و استعداد خود را به عنوان دربان، سرایدار، باغبان و خلاصه آچار فرانسه ی مجتمع به منصه ظهور نهاده بود. اما از همه مهم تر او سنگ صبور همه و آرامبخش جان های خسته بود. زمانی که مشغول کمک به ساکنان اکسل سیور یا رسیدگی به ساختمان نبود، به همنشین خود، وینونا می پیوست. وینونا خلبان هواپیماست و آن را بر فراز ابرها به پرواز در می آورد. اما با ورود مدیر جدید به اکسل سیور، همه چیز در شرف تغییر است. به ناسازگاری ها دامان زده می شود و آنچه اجتناب ناپذیر بود، بالاخره رخ می دهد.
یک کلیسا در تپه های شنی ساحل، یک معدن آزبست در فضای باز، پیچ و خم رودخانه ای نقره ای و امواج صوتی یک ارگان، مناظر مختلفی هستند که داستان "همه انسانها مثل هم زندگی نمی کنند" در آن اتفاق می افتد.
"همه انسانها مثل هم زندگی نمی کنند" قصه ای است جاودانه که یکی از زیباترین داستان های نوشته شده توسط "ژان پل دوبوا" می باشد. آنچه در "همه انسانها مثل هم زندگی نمی کنند" در می یابیم، نویسنده ای است با حس قوی برادری و احساساتی که علیه هرگونه نابرابری و بی عدالتی شورش می کند.

کتاب همه انسانها مثل هم زندگی نمیکنند


ویژگی های کتاب همه انسانها مثل هم زندگی نمیکنند

برنده ی جایزه ی گنکور 2019

ژان پل دوبوا
ژان-پل دوبوا (Jean-Paul Dubois)(زاده 19 1950 در تولوز، هاوت-گارون) نویسنده فرانسوی است.او نویسنده چندین رمان و قطعه مسافرتی است و گزارش هایی را برای نوول اوبزرواتور ارائه می دهد.رمان او، Une vie française، که در سال 2004 به زبان فرانسه و در سال 2007 به زبان انگلیسی منتشر شد، حماسه ای از نسل بچه های فرانسوی است، از آرمان گرایی دهه 1960 تا مصرف گرایی دهه 1990.نسخه فرانسوی این رمان برنده جایزه فمینا شد.
دسته بندی های کتاب همه انسانها مثل هم زندگی نمیکنند
قسمت هایی از کتاب همه انسانها مثل هم زندگی نمیکنند (لذت متن)
بارش برف یک هفته است که ادامه دارد. کنار پنجره چشم به شب دوخته ام و سوز هوا را حس می کنم. اینجا پر از سر و صداست. سر و صدای عجیب و ناخوشایند. گویی ساختمان با فشار گیره ای درد می کشد و ناله هراس انگیزش خبر از فروپاشی نزدیکش می دهد. در این ساعت زندان در خواب است. کمی بعد همزمان با اوج گرفتن با متابولیسم، می توانیم شاهد نفس کشیدنش در تاریکی شب باشیم. مانند حیوان بزرگی که گاهگاهی سرفه می کند یا چیزی را قورت می دهد، زندان ما را میبلعد، هضم می کند و در شکمش انباشته می کند. و ما هم چون فرشی که روی چین خوردگی های بی شمار روده اش پهن شده ایم، در فاصله دو انقباض عضلانی مربوط به معده اش به خواب می رویم و می کوشیم زنده بمانیم.