کتاب راهنمای تقسیم سهام داینامیک

The Slicing Pie Handbook
کد کتاب : 23940
مترجم :
شابک : 978-6226840194
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای تقسیم سهام داینامیک اثر مایک مویر

ابهام، خاصیت جدایی ناپذیر هر استارتاپ است! وقتی آورده شرکا مشخص و از یک جنس نیست، وزن دهی، محاسبه درصد سهم هر فرد و تقسیم سهام بسیار چالش بر انگیز خواهد بود.
این کتاب تقسیم سهام عادلانه را به استارتاپ هایی که بصورت بوت استرپ (شروع با سرمایه خیلی کم) یا BLS (Bootstrapped Lean Startup) در حال شکل گیری هستند، آموزش می دهد؛ شیوه ای عادلانه بر اساس جنس آورده هر فرد و میزان ریسکی که هر شخص متحمل می شود.

سیم سهام داینامیک یک راه حل است – راه حلی جامع. روشی برای اجرای تقسیم سهام منصفانه و پویا است.

تقسیم سهام داینامیک دو جزء اصلی دارد:

تخصیص چارچوبی که مشخص کند که هر کس چقدر باید سهم بگیرد.
چارچوبی جایگزین برای مواقعی که فردی شرکت را ترک می کند.
همان طور که پیشتر اشاره شد این مدل پویاست. یعنی که در طول زمان تغییر می کند تا عادلانه باقی بماند. این بخش گاهی باعث اضطراب افراد می شود، اما با من همراه باشید و درنهایت مفهوم آن را درک خواهید کرد. تحقیقات نشان می دهند که شرکت هایی که از مدلی پویا بهره می برند بهتر از آن هایی هستند که از مدلی ثابت استفاده می کنند ( همان طور که نوام واسرمن (Noam Wasserman) در مقدمه این کتاب به آن اشاره کرده است.) بعضی گمان می کنند که مدل ثابت اطمینان بیشتری به شرکا می بخشد. تنها اطمینانی که دارید این است که نهایتا به چالش و درگیری و نارضایتی خواهید رسید!

کتاب راهنمای تقسیم سهام داینامیک

مایک مویر
مایک مایر یک کارآفرین حرفه‌ای‌ است، کسی‌که کسب‌وکارهایی را با دست خالی شروع کرد، استارتاپ‌ها را به شرکت‌های تجاری متصل نمود، به افراد زیادی کمک کرد تا شرکتشان را راه‌اندازی کنند، سرمایه استارتاپ‌ها را میلیون‌ها دلار افزایش داد و به افزایش فروش تیم‌های استارتاپی کمک کرد.او در صنعت‌های مختلفی از جاروبرقی و موتورهای کلاسیک خانگی گرفته تا انواع نوشیدنی‌ها کار کرده‌است.وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های ارتباطات بازاریابی ی...
دسته بندی های کتاب راهنمای تقسیم سهام داینامیک