کتاب تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام

History of Political Thought in Islam
کد کتاب : 23952
مترجم :
شابک : 978-6002535245
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 302
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام اثر امحمد جبرون

مسئلۀ اندیشۀ سیاسی اسلامی از جمله موضوعات زنده و پویا در فرهنگ عربی و اسلامی است که به اشکال مستقیم و غیرمستقیم جامعۀ معاصر را درگیر کرده و نظر به اهمیت آن، ذهن و جهان اندیشگی شماری از متفکران و پژوهشگران شاخص را به خود مشغول داشته است.
محمد جبرون در این اثر به واکاوی و تحلیل چالش های مدنیت، اصالت و رابطۀ دین و سیاست در طرح وارۀ اندیشۀ سیاسی اسلامی پرداخته است که به زعم وی از مهم ترین دشواره های این مهم هستند.
او ضمن تأکید بر مدنی بودن قدرت در اندیشۀ اسلامی و تاریخی بودن تجربۀ حکمرانی در صدر اسلام، تلقی رایج پالودگی ویژۀ اندیشۀ سیاسی اسلامی را به چالش کشانده و به برخی افزودگی های فراهم آمده از سنت و فرهنگ دیگر ملل و به طور ویژه ایران و روم در این باره اشارت داشته است. همچنین کوشیده است تا اندیشۀ سیاسی در سنت فکری متصوفه و سهم مشایخ و بزرگان صوفیه در این باره را بررسی کند.

کتاب تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام

امحمد جبرون
محمد جبرون (متولد 1971 در استان تاونات)، متفکر و مورخ، دکترای تاریخ را در سال 2005 میلادی از دانشگاه عبدالملک آل سعدی در تتوان، با موضوع "اندیشه سیاسی در مراکش و اندلس در قرن 5 هجری"، و دارای مدرک تحصیلات دانشگاهی در سال 2016 میلادیو برنده جایزه کتاب مراکشاست.
دسته بندی های کتاب تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام