کتاب کوروش بزرگ

The Great Cyrus
ظهور امپراتوری هخامنشی
کد کتاب : 24030
شابک : 978-6005733419
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 289
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کوروش بزرگ اثر علیرضا سلیمان زاده

کوروش بزرگ در کنار زرتشت و داریوش از شخصیت های محوری جهان باستان است. شرح تکاپوهای کوروش بزرگ برای تاسیس شاهنشاهی هخامنشیان بیش از هر چیزمستلزم آشنایی با بسترهای روی کار آمدن پارسیان، ترکیب قومی و جمعیتی،اتحاد و دشمنی های حکومت های کوچک و بزرگ سده ششم پیش از میلاد است. نویسنده در این اثر کوشیده است با اتکا به منابع اصیلی همچون کتیبه ها، نوشته های مورخان یونان و روم، عهد عتیق و… به جزئیات زندگی بنیانگذار امپراتوری هخامنشیان بپردازد.
درباره منابع یونانی که به شرح زندگانی کوروش پرداخته اند، تلاش نگارنده براین بوده است تا در نقل، نقد و تطبیق آنها وسواس بسیار به خرج دهد. این کتاب متشکل از 12 فصل است که عناوین برخی از آنها به این شرح است: مروری برتاریخ سرزمین ماد، کودکی کوروش در افسانه ها، قیام کوروش بر ضد دولت ماد، جنگ با لیدیه، کوروش و یونانیان آسیای صغیر، کوروش و یهودیان تبعیدی دربابل و…
این کتاب از مجموعه “سرگذشت نامه ها”ی کتاب پارسه منتشر شده است. این مجموعه با نثری روان و دلپذیر و به قصد آشنا کردن عموم فارسی زبانان باشخصیت های مهم تاریخی ایران و جهان تدوین شده است که زندگی مهم ترین شخصیت های عصر باستان تا دوران معاصر را از لابلای سنگ نگاره ها، دست نبشته ها، پوست نبشته ها و اسناد تاریخی، بر پایه واقعیات موجود در این اسناد در اختیار خواننده قرار می دهد.

کتاب کوروش بزرگ