کتاب پیش از تاریخ

Prehistory: A Very Short Introduction
کد کتاب : 24036
مترجم :
شابک : ‎9786001051258‏
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب پیش از تاریخ اثر کریس گاسدن

کتاب « پیش از تاریخ» نوشته « کریس گاسدن» توسط انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است.
ماقبل تاریخ حدود 4 میلیون سال قبل از شروع تاریخ مکتوب را در بر می گیرد، زمانی که اجداد اولیه ما، استرالوپیتهسین ها، در آفریقا وجود داشتند. اما این در مقایسه با کل تاریخ زمین در حدود 4.5 میلیارد سال نسبتا جدید است. یکی از جنبه‌های کلیدی ماقبل تاریخ این است که حس مقیاس را ارائه می‌کند و روش‌های اخیر زندگی را به چشم‌انداز می‌اندازد. انسان‌ها و اجدادشان به روش‌های مختلف زندگی می‌کردند و تنوع فرهنگی که اکنون می‌بینیم تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که در طول میلیون‌ها سال وجود داشته است. انسان‌ها بخشی از تکامل گسترده‌تر مناظر و جوامع گیاهی و جانوری هستند، اما هومو ساپینس نیز تنها گونه‌ای است که تأثیر واقعی بر سیستم‌های سیاره‌ای گذاشته است. برای درک چنین تأثیری، ما نیاز به درک بلندمدت رشد و شیوه های زندگی خود داریم.

در این نسخه جدید از مقدمه بسیار کوتاه خود، کریس گوسدن از ما دعوت می کند تا با در نظر گرفتن اینکه چه کسی بوده ایم، به طور جدی در مورد اینکه چه کسی هستیم فکر کنیم. همانطور که او توضیح می دهد، در ده سال گذشته اکتشافات جدید بسیاری در باستان شناسی انجام شده است و چارچوب جدیدی برای پیش از تاریخ در حال ظهور است. درک بیشتر ماقبل تاریخ چین و آسیای مرکزی، ماقبل تاریخ اوراسیا را کاملا متفاوت نشان داده است، با جریان های نفوذ فرهنگ در مناطق وسیعی که اکنون مشهود است. این دیدگاه سنتی پیشرفت بشر در مورد اختراع کشاورزی، توسعه شهرها و (بسیار بعد) انقلاب صنعتی را از بین برده است و ما را به جغرافیای جدیدی برای تفکر واداشته است. کریس گوسدن چشم‌انداز جدید پیش از تاریخ ما را بررسی می‌کند و نحوه ترکیب مکان‌های جغرافیایی مختلف را در نظر می‌گیرد.

کتاب پیش از تاریخ

کریس گاسدن
کریس گاسدن باستان شناس انگلیسی است که در باستان شناسی هویت ، به ویژه هویت انگلیسی تخصص دارد. او استاد باستان شناسی اروپا و مدیر موسسه باستان شناسی در دانشگاه آکسفورد است. [2]