کتاب فیودور داستایفسکی

Fjodor M. Dostojevskij
کد کتاب : 24153
مترجم : سهراب برازش
شابک : 978-6002530073
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیودور داستایفسکی اثر یانکو لاورین

فیودور داستایفسکی یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین نویسندگان دنیاست. او پیچیده نمی نویسد اما رمان هایش به قدری با پیچ و تاب های روانی و ذاتی انسان سروکار دارد که محققان علم روان شناسی را نیز به غور در آثار او واداشته و سال ها بر مبنای کتاب هایش به تدریس و تحقیق مشغولند. رمان های این نویسنده بزرگ با زندگی عجیب و غریبش ارتباط مستقیم دارد و تجربیات سخت و تلخی که از سر گذرانده، به خوبی در آثارش هویداست. می توان گفت او شگفت ترین رمان ها را در بدترین و سخت ترین شرایط زیستی نوشته است. اما این امر چگونه شدنی بوده است؟ نگاهی به زندگی و سرگذشت داستایفسکی می تواند ما را با دنیای عجیب اندیشه های وی آشنا کند و راهی باشد در شناخت معانی آثارش.
مجموعه “بزرگان اندیشه و هنر” شامل کتاب هایی است که تصویری کامل از هنرمندان و اندیشمندان معاصر ارائه داده است. فیلسوفان، اندیشمندان و هنرمندان بنیانگزاران خرد بشری هستند و قرون نوزده و بیست میلادی دوران ظهور مکاتب و تفکرات نوین بوده است. هر یک از کتاب های این مجموعه، برآیندی از تحقیقات یک پژوهشگر متخصص درباره یکی از شخصیت های برجسته اندیشه و هنرجهان است که می تواند منبع و راهنمایی مناسب و متنوع برای شناخت آنهاباشد. این کتاب ها ترجمه ای است از مجموعه معتبری که توسط محققان و آکادمیسین های غربی در انتشارات روولت آلمان تهیه شده است.

کتاب فیودور داستایفسکی

یانکو لاورین
یانکو لاورین (10 فوریه 1887 - 13 اوت 1986) رمان نویس، شاعر، منتقد، مترجم و مورخ اسلونی بود. وی استاد آندره ژلنك كاپریو مطالعات اسلاویك در دانشگاه ناتینگهام بود. علاقه مندان به تحلیل روانشناسی، او آنچه را او "مطالعات روانشناختی" ایبسن، نیچه و تولستوی می خواند نوشت.