کتاب شاهنشاهی ساسانی

Sasanian Persia
کد کتاب : 28275
مترجم :
شابک : 978-9643114367
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

ناگفته های امپراتوری ساسانیان
Sasanian Persia
کد کتاب : 24158
مترجم :

شابک : 978-6005733556
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 202
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

امپراتوری ساسانی
Sasanian Persia
کد کتاب : 63723
مترجم :
شابک : 978-9643213886
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ناگفته های امپراتوری ساسانیان اثر تورج دریایی

مولف در مقالاتی که در این کتاب تحت عنوان کتاب "ناگفته های امپراتوری ساسانیان" گرداوری شده اند، اساس تحقیقات خود را بر منابع دست اول و آخرین پژوهش های مطرح شده در آن حوزه قرار داده و در بیشتر مقالات مطالب جدیدی بر برخی پژوهش های پیشین افزوده است. در این مجموعه، علل بی اطلاعی تعمدی ساسانیان از هخامنشیان و اتصال خود به کیانیان، علت توجه خاص شاهان این سلسله به پیوند دادن خود به تاریخ باستانی مبتنی بر اوستا، اهمیت خسرو انوشیروان در بین شاهان این سلسله، تلاش یزدگرد اول و بوران دخت برای پیوند دادن خود به شاهان کیانی با درج القاب باستانی بر روی سکه هایشان، مقایسه روایت های تاریخی با مطالب مندرج در شاهنامه، وسعت قلمرو پادشاهی این سلسله و اهمیتی که خلیج فارس برای این سلسله داشته به دقت بحث و بررسی شده است. تسلط مولف بر موضوع و سادگی زبانش از دیگر ویژگی های این کتاب است.

کتاب ناگفته های امپراتوری ساسانیان

تورج دریایی
تورج دریایی استاد «تاریخ ایران و جوامع پارسی‌زبان» و رئیس مرکز مطالعات ایراویراستاری نشریهٔ نامهٔ ایران باستان و انتشار مقالات در گاهنامه‌های مهم ایران‌شناسی از دیگر فعالیت‌های اوست.تورج دریایی در سال ۱۹۶۷ میلادی (۱۳۴۶) در تهران به دنیا آمد و دوران دبستان و دبیرستان خود را در ایران و یونان گذرانده و در سال ۱۹۹۹ از دانشگاه کالیفرنیا در لُس‌آنجلس دکترای تاریخ دریافت کرد. او در صفحه شخصی خود در مورد پیشینه خانواده خود نیز توضیح داده و آن‌گونه که از این ا...
دسته بندی های کتاب ناگفته های امپراتوری ساسانیان
قسمت هایی از کتاب ناگفته های امپراتوری ساسانیان (لذت متن)
« کسی که تاریخ نداند، چنان است که بخواهد تمامی ادوار تاریخی را زندگی کند. »

دوره ساسانیان که بیش از چهارصد سال از تاریخ ایران را دربر می گیرد از دوره های مهم تاریخی به شمار می آید. تحول در زبان، دین، سیاست و حکومت در این دوران نظر پژوهشگران تاریخ و باستان شناسی را به خود جلب کرده و حاصل آن تحقیقات گسترده ای در این زمینه بوده است. این تحقیقات شامل کتاب ها و مقالات بسیاری است که مستقیم یا غیرمستقیم به تاریخ و فرهنگ این سلسله مربوط می شود.