کتاب تندیس پیامبر

The Statue of Prophet
کد کتاب : 24161
مترجم : اکبر شادبخت
شابک : 978-9651205835
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 229
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تندیس پیامبر اثر جبران خلیل جبران

نوشتن درباره شهرت و آوازه نویسنده ای چون جبران خلیل جبران کاری عبث است چرا که دست ‎کم در ایران، کتاب خوان و کتاب نخوان او را خوب می شناسد و حتی اگر کتاب کاملی را از او نخوانده باشد، جمله ای یا حکایتی از وی را در گوشه مجله ها و روزنامه ها خوانده است. کتاب های جبران خلیل جبران از آن دست آثاری است که در بازار به وفور یافت می شود و در قطع ها و اشکال متفاوت عرضه شده است.
بعضی ها او را مجنون می دانند، بعضی ها گستاخ و بی پروایش می خوانند و عده ای هم هستند که معتقدند او یک فیلسوف اخلاق است. البته همه اینها اغراق است. خلیل جبران بیشتر شعر می گفت و نقاشی می کشید. او در نوشتن یا سرودن حکایات و پندها و آموزه های اخلاقی قلمی چیره دست دارد و نگاه انسانی و معنوی اش باعث شده تا قاپ مخاطبان ایرانی را هم بدزدد و حالا که حدود هشتاد سال از مرگش می گذرد همچنان کتاب هایش پرفروش و جمله ها و نقل قول هایش شنیدنی باشد. تقدیر، عشق، غم، شادی، گناه، عدالت، خشونت، فقر، بیداری و تولد از جمله مضامینی هستند که در نوشته های خلیل جبران به وفور به چشم می خورد.
این اثر دربرگیرنده گزین گویه های این نویسنده لبنانی الاصل و از مجموعه کتاب های خشتی کتاب پارسه است که با طراحی زیبا و کاغذ گلاسه منتشر شده و عکس ها و تصاویری از جبران را نیز در خود دارد.

کتاب تندیس پیامبر

جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ - ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) زاده بشرّی لبنان از نویسندگان لبنانی-آمریکایی و خالق کتاب"پیامبر" است.او در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳، در خانواده ای مسیحی مارونی (منسوب به مارون قدیس) که به خلیل جبران شهرت داشتند، در البشری، ناحیه ای کوهستانی در شمال لبنان به دنیا آمد. مادرش زنی هنرمند بود که کامله نام داشت.جبران دانشگاه را در سال ۱۹۰۲ تمام کرد. زبان های عربی و فرانسه را آموخته بود و در سرودن شعر به مهارت رسیده بود. در این هنگام رابطه اش با پدرش قطع شد و از او جدا شد و زندگی محقر و...