کتاب 101 مسئله فلسفی

101 Philosophy Problems
کد کتاب : 2425
مترجم :
شابک : 9789643056551
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب 101 مسئله فلسفی اثر مارتین کوهن

چه موقع امتحان غیر منتظره کاملا غیر منتظره نیست؟ آیا همه افراد مجرد (واقعا) ازدواج نکرده اند؟ کتاب پرفروش 101 مسئله ی فلسفی نوشته ی مارتین کوهن مقدمه ای شوخ و جذاب برای فلسفه است و مسائل معاصر در زمینه های اخلاق پزشکی ، فیزیک مدرن و هوش مصنوعی را به خوبی مسائل کلاسیک پوشش می دهد.
همراه با واژه نامه ی به روز شده از اصطلاحات مفید و راه حل ها و جواب های احتمالی برای رفع مشکلات در انتهای کتاب ، 101 مسئله ی فلسفی کتابی است که برای هر کسی که به تازگی وارد دنیای فلسفه می شود کتابی ضروری است . مارتین کوهن با کتاب 101 مسئله ی فلسفی توانسته است فلسفه را به هزارن نفر معرفی کند. روش او یک روش سرگرم کننده اما آموزنده است. او با استفاده از معماهای فلسفی ، تعارضات و تناقضات فلسفی ، به طرز ماهرانه ای پرده از رازهای موضوع ، از آنچه می دانیم یا فکر می کنیم که می دانیم برمیدارد تا آزمایش های فکری ای درمورد اخلاق ، علم و ماهیت ذهن انجام دهد. این کتاب برای هرکسی که اولین بار است که فلسفه می خواند ایده آل است.

کتاب 101 مسئله فلسفی

مارتین کوهن
مارتین کوهن نویسنده‌ی تمام‌وقت و ویراستار کتاب‌های فلسفی است. وی در چند دانشگاه در انگلستان و استرالیا به تحقیق و تدریس در زمینه‌ی فلسفه مشغول است، اما به‌دلیل مضمون کتاب‌هایش که درباره‌ی شیوه‌ی جدیدی در تدریس فلسفه نوشته شده ـ ‌و به‌نام شیوه‌ی «پیمانه‌ای» شناخته شده ـ شهرت دارد. این شیوه، تکنیکی است (بسیار شبیه به نحوه‌ی نگارش همین کتاب) که در آن مسائل بزرگ و پیچیده‌ی فلسفی به بخش‌های کوچک تقسیم می‌شو...
دسته بندی های کتاب 101 مسئله فلسفی
نکوداشت های کتاب 101 مسئله فلسفی
You can't just read philosophy, you've got to actually do it ... 101 Philosophy Problems is an all too rare example of a book that does just that.
نمی توانید فقط فلسفه بخوانید باید آن را انجام دهید. 101 مسئله فلسفی نمونه ای نادر از کتابی است که همین کار را انجام می دهد.
The Philosophers' Magazine

Introduces philosophy in a novel way, with helpful tools for leading students into the world of philosophy.
این کتاب فلسفه را در شکلی رمان گونه معرفی می کند. همراه با ابزارهایی مفید که برای هدایت دانش آموزان به دنیای فلسفه مناسب است.
The Times Higher Education Supplement

قسمت هایی از کتاب 101 مسئله فلسفی (لذت متن)
همیشه چنین نبوده است. در دوره ی کلاسیک یونان که سخن فلسفی، و البته به فعالیت فلسفی، آغاز شد، وضوح معیار و هدف، و سفسطه صورت نازل تفکر بود. اگر این کتاب واقعا بازگشتی به آن سنت باشد، آنگاه خود را توجیه کرده و نقش خود را ایفا نموده است؛ و اگر مسائل کتاب به نظر متفکران عبوس، زیادی ساده به نظر می رسد، بگذار چند تا از آنها را واقعا حل کنند

فلسفه با اینکه قادر نیست با بقین و قطعیت به شکوک و تردیداتی که خود مطرح ساخته است پاسخ بدهد لیکن طرق ممکنهی متعدده ای را القاء می نماید که فکر ما را توسعه داده و آن را از قید و سلطه ی عادت جباره رهایی می بخشد. پس هرچند حس یقین را قطعیت ما را درباره ی حقایق امور کاهش می دهد اما بر علم به شقوق ممکنه ی ماهیات آنها می افزاید و آن جزمیت قرین به کبر و نخوت را که مخصوص کسانی است که هرگز به قلمرو شک آزادگر قدم ننهاده اند زایل می سازد و حس اعجاب و دهشت ما را به وسیلهی ارائه ی جنبه ی نامأنوس اشیا و امور مأنوس زنده و باقی نگه می دارد.

اگرچه امروزه ممکن است برخی از فیلسوفان در برابر وضوح همچون خفاش در برابر نور واکنش نشان دهند، رو درهم کشند، از ترس چشمان خود را ببندند و از کلمات ساده و جملات قابل خواندن که دنیای اختصاصی شان را تهدید به نابودی می کند، بیزار باشند اما چنین واهمه ای نداریم. به جای آن، ما به سنتی بس قدیمتر باز می گردیم سنتی که فلسفه را همچون یک فعالیت یا مهارتی که باید پرورده شود، می نگرد.