کتاب نوبت من

My Turn
زندگی توتال فوتبال
کد کتاب : 24354
مترجم :

شابک : 978-9645948182
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه کتاب هلند سال 2017

معرفی کتاب نوبت من اثر یوهان کرویف

"نوبت من" به قلم "یوهان کرویف" خودزندگی نامه ای از اسطوره ای هلندی و یکی از برترین بازیکنان و مربیان تاریخ فوتبال جهان می باشد. "یوهان کرویف" فلسفه ای از فوتبال را بنا نهاد که اکنون بر سبک مربی گری و بازی بازیکنان در بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان حکمفرماست. هرچقدر هم بحث کنیم که آیا او بهترین بازیکن دنیا بوده است، با وجود اینکه قطعا یکی از سه بازیکن برتر جهان بود، شکی در این نیست که او یک نفره می توانست ماهیت بازی را عوض کند.
"نوبت من" داستانی از زندگی حرفه ای و درخشان "یوهان کرویف" است که بر اساس تکنیک های فوتبالیستی که وی در خیابان های آمستردام بعد از جنگ یاد می گرفت و امیدوار بود تا به چشم باشگاه مشهور شهر یعنی آژاکس بیاید، بنا شده است. سرانجام هم او بود که این تیم را به هشت قهرمانی در لیگ و سه قهرمانی در اروپا رسانید. "یوهان کرویف" اولین جایزه از سه توپ طلای خود را در سال 1971 زمانی که تنها بیست و چهار سال داشت به دست آورد و در سال 1973 با مبلغ قراردادی که در زمان خود رکورد نقل و انتقالات را زده بود به بارسلونا پیوست. "یوهان کرویف" کاتالان ها را بعد از آخرین کامیابی در سال 1960، به قهرمانی در لالیگا رساند و اثری جاودان از خود بر فوتبال اسپانیا نهاد. در سال 1974، "یوهان کرویف" موفق شد تا تیم ملی هلند را برای نخستین بار به فینال جام جهانی برساند.
با وجود تمام افتخارات نامبرده، زندگی "یوهان کرویف" در مدال ها و جام هایی که برنده شده خلاصه نمی شود؛ بلکه به سبکی از بازی که وی از آن نمونه می گرفت و سپس در مربیگری برای بارسلونا و آژاکس به کار می برد، برمی گردد. رویای "توتال فوتبال" او، نحوه ی انجام این بازی را دگرگون ساخت و جریان خیره کننده ی این سبک، اساس بازی برترین باشگاه های فوتبال جهان را تشکیل داد. "نوبت من" داستان زندگی"یوهان کرویف" است که بدون هیچ اما و اگری یک نابغه ی شکست ناپذیر چه در داخل زمین و چه در کنار آن به حساب می آمد.

کتاب نوبت من

یوهان کرویف
هنریک یوهانس کرویف متولد ۲۵ آوریل ۱۹۴۷ و درگذشته ۲۴ مارس ۲۰۱۶ ، که بیشتر با نام یوهان کرویف شناخته می‌شود، فوتبالیست و مربی سابق فوتبال هلند بود. او سه مرتبه به عنوان بازیکن سال اروپا انتخاب شده‌است (۱۹۷۱، ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴). کرویف مشهورترین پیرو فلسفهٔ فوتبال موسوم به توتال فوتبال بود که توسط رینوس میشل پایه‌گذاری شد. بعد از اینکه کرویف در سال ۱۹۸۴ فوتبال را به عنوان بازیکن کنار گذاشت، در حرفهٔ مربی‌گری توانست موفقیت‌های چشمگیری با دو تیم آژاکس آمستردام و بارسلونا به دست آ...
نکوداشت های کتاب نوبت من
He was at the heart of a revolution with his football. Ajax changed football and he was the leader of it all. If he wanted he could be the best player in any position on the pitch.
او با بازی خود در قلب یک انقلاب قرار داشت. آژاکس فوتبال را تغییر داد و او رهبر همه چیز بود. اگر می خواست می توانست بهترین بازیکن هر موقعیتی در زمین باشد.
Eric Cantona

He is like the Godfather of Dutch football.
او پدرخوانده ی فوتبال هلند است.
Frank Rijkaard

He has had the biggest influence on football out of anyone in the world, first as a player and then as a coach.
او بیش از هر کس دیگری در جهان بر فوتبال تاثیر گذاشت؛ ابتدا به عنوان یک بازیکن و سپس به عنوان یک مربی.
Pep Guardiola

قسمت هایی از کتاب نوبت من (لذت متن)
هر چه بیشتر در اسپانیا ماندم، سیاست در فوتبال را بیشتر درک کردم. اوایل، مانند دیگر بازیکنان مواظب زبانم نبودم. اینطور نیستم، یک آمستردامی هستم که همه چیز را همانطور که هست بیان می کند. رک گویی در دوران فرانکو چیز غیرمعمولی بود. آرمند کاربن، ملی گرای کاتالانی که در آن زمان عضو هیئت مدیره ی بارسلونا بود، فکر می کرد که رفتارم بسیار عالی است. آن روزها چیزی متوجه نمی شدم، اما بعدها فهمیدم که شخصیت من برای تشدید مبارزه کاتالونیا برای آزادی مقابل قدرت مادرید بود. به عنوان یک بازیکن بین المللی و مشهور، کاملا در امان بودم، که بدین معنی بود که دائما می توانستم به فرانکو طعنه بزنم.