کتاب راهنمای آموزش های گرجیف

Gurdjieff, a Beginner's Guide
کد کتاب : 24412
مترجم :
شابک : 978-6007801673
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

تحول شخصی با آموزه های گرجیف
Gurdjieff, a Beginner's Guide
کد کتاب : 33469
مترجم : نیما شلماشی
شابک : 978-6222201340
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای آموزش های گرجیف اثر گیل فریدمن

کتاب "راهنمای آموزش های گرجیف" اثری است که شما را برای تحول در خود آماده می کند. بسیاری از معلمان معنوی نوید تحول را می دهند ، اما "گرجیف" تحول را ایجاد می کند. "ژرژ ایوانوویچ گرجیف" (1949-1872) در الکساندروپول در مرز روسیه و ترکیه متولد شد. "گرجیف" نسخه ای کاملا واقعی از انسان و پتانسیل او برای رشد خود را ارائه می دهد. "راهنمای آموزش های گرجیف" راهنمای ابتدایی آموزه های "گرجیف" است. بر اساس نظر طرفداران کار های وی ،اگر به کتاب های او علاقه دارید ،در ابتدا خواندن این کتاب ضروری است. آموزه های "گرجیف" مفاهیم بسیاری را شامل می شود که در کنار هم به عنوان کار ،خوانده می شوند.
ایده ی پشت "کار" این است ، که اولین تولد ما بدن فیزیکی ما است ، یعنی همان چیزی که برای رسیدن به زندگی به آن نیاز داریم؛ اما ظرفیت تبدیل شدن به چیزی فراتر را هم داریم، درست مانند دانه ‎ی بلوط که می ‎تواند دانه ‎ی بلوط بماند و از بین برود یا این که تبدیل به درخت بلوط شود، ما نیز می ‎ توانیم به چیزی فراتر تبدیل شویم. در حالی که دیگر روش ‎ ها، اغلب خواستار عزلت ‎ نشینی سالک یا ماندن در یک صومعه یا معبد برای جدا شدن از زندگی عادی هستند، "کار" از تجارب عادی زندگی به عنوان فرصتی برای فرآیند توسعه استفاده می ‎ کند. این تجربیات عادی وقفه هایی در زندگی ما نیستند، بلکه دقیقا همان موارد ظاهرا عادی هستند که باید با آن "کار" کنیم و این مفهوم بنیادینی است که در کتاب "راهنمای آموزش های گرجیف" با آن مواجه هستیم.

کتاب راهنمای آموزش های گرجیف

گیل فریدمن
فریدمن در یک کابین چوبی در برونکس جنوبی متولد شد وهمیشه لهجه ی نیویورکی خود را حفظ کرده است. او در یک مدرسه ی دواتی و دبیرستان دی ویت کلینتون که دبیرستان پسرانه ی دولتی است تحصیلات خود را به اتمام رساند.سپس در17 سالگی، دانشگاه میشیگان را شروع کرد اما از نظر اجتماعی هنوز آمادگی لازم را نداشت. وی پس از مدتی، برای تحصیل در مقطع دکتری روانشناسی بالینی در کلاس های UCLA شرکت کرد، اما پس از دو سال و نیم، از دانشگاه خارج شد. او هجده ماه به عنوان روانشناس تحقیقاتی در صنعت دفاعی کار کرد ودر حالی که از ...
قسمت هایی از کتاب راهنمای آموزش های گرجیف (لذت متن)
هنگامی که نویسنده ای اقدام به نوشتن می کند، اگر حرفه ای باشد احتمالا مخاطبان کتابش را می شناسد. در حقیقت متخصصان در زمینه کتاب می توانند قبل از اینکه کتاب خود را نوشته باشند، آگهی آن را برای بازار بنویسند. من این کتاب را می نویسم تا دریابم آیا می توانم بعضی از اصول اساسی «کار» را آشکار کنم؛ به امید این که با نوشتن این کتاب بتوانم آنها را بهتر در زندگی ام اجرا کنم. با این وجود اگر این کتاب به دست کسی برسد، امیدوارم ارزش وقتش را داشته باشد. از آنجایی که ادعای تخصص در این زمینه را ندارم، به خواننده هشدار می دهم که ممکن است بعضی عناصر کلیدی تعالیم را از قلم انداخته باشم یا ممکن است بعضی مفاهیم را اشتباه تفسیر کرده باشم. من پیرو فرضیه «بنجامین دیزرایلی» نخست وزیر بریتانیا در قرن نوزدهم هستم: «بهترین راه برای یادگیری در مورد موضوعی، نوشتن کتاب درباره ی آن است. همچنین به پیشنهاد «آسپنسکی» نیز فکر کردم: گاهی با تلاش برای توضیح دادن به دیگران می توانید چیزی که نفهمیده اید را درک کنید. البته با نوشتن ایده ها بر روی کاغذ و تلاش برای توضیح دادن به خودم به این نتیجه رسیدم که نمی توان فقط با صحبت کردن در موردشان آنها را درک کرد. اگر در مورد موضوعی هیچ چیز ندانیم، با آوردن آن روی کاغذ کاملا مشخص خواهد شد؛ بنابراین با نوشتن این کتاب مجبور به بررسی بسیاری از مفاهیم مورد بحث شدم.