کتاب رنگی از دنیای ناشناخته

The colour out of space
کد کتاب : 24435
مترجم :
شابک : 978-6007339053
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رنگی از دنیای ناشناخته اثر هاوارد فیلیپس لاوکرفت

از مهمترین نویسندگان این حوزه داستانی در سده بیستم به شمار می رود و شخصیت های تخیلی آفریده شده توسط او با پذیرش و استقبال زیادی رو به رو شدند. او موجودات و شخصیت های بسیاری اعم از شیاطین، هیولاها داستان های خود را خلق کرد که در میان نسل معاصر و نسل های بعدی بسیار تاثیرگذار و محبوب بودند. در این کتاب سه داستان کوتاه از نوشته های دلهره آور و ترسناک او را می خوانیم.

کتاب رنگی از دنیای ناشناخته

هاوارد فیلیپس لاوکرفت
اچ پی لاوکرفت نویسنده آمریکایی ژانر وحشت، خیال‌پردازی و علمی–تخیلی بود که آثارش پایه‌گذار یک شاخه در ژانر وحشت به نام وحشت لاوکرفتی شد.لاوکرافت پرچمدار ادبی سبکی بود که با نام وحشت کیهانی شناخته می‌شود.
قسمت هایی از کتاب رنگی از دنیای ناشناخته (لذت متن)
«من نمی دانم کجا متولد شده ام، به استثنای این که می دانم قلعه یی بی نهایت قدیمی و بسیار ترسناک بود؛ پر از راهروهای تاریک و سقف های بلند , تاجایی که چشم کار می کرد، پر از تار عنکبوت و تیره بود. سنگ هایی که در راهروهای درحال تخریب به کار رفته بود، به نظر همیشه به صورت مرموزی مرطوب می آمد، و بوی مشمئزکننده یی نیز همیشه و در همه جا به مشام می رسید، گویا بوی متعفن اجساد نسل های درگذشته بود. هیچ گاه نور کافی وجود نداشت، چنان که گه گاه برای بهتردیدن محیط شمع روشن می کردم یا این که مجبور بودم به چیز مورد نظر خیره شوم؛ هم چنین از آن جایی که درختان بلندی روی بلندترین برج قلعه روییده بودند، هیچ نور خورشیدی نیز به داخل نفوذ نمی کرد. برج سیاهی بود که از بالای نقطه ی درختان می گذشت و در میان آسمان ناشناخته محو می شد، اما پلکان برج تا حدودی ویران شده بود و نمی توانستی به آن نزدیک شوی و باید صرفا با پاگذاشتن روی سنگ ها از دیوار صاف اش بالا می رفتی.