کتاب عصر تلاطم

The Age of Turbulence
ماجراهای دنیای جدید
کد کتاب : 24723
مترجم :
شابک : 978-6227094367
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

نامزد جایزه فایننشال تایمز سال 2007

معرفی کتاب عصر تلاطم اثر آلن گرین اسپن

قابل توجه ترین اتفاقی که بعد از 11 سپتامبر برای اقتصاد جهانی افتاد ، هیچ بود. آنچه که یک بار به معنای شوک فزاینده ای برای سیستم بود ، به سرعت شگفت آوری جذب شد ، بخشی از آن به دلیل تلاش های رئیس وقت فدرال ، آلن گرین اسپن. اقتصاد جهانی پس از 11 سپتامبر یک سیستم جدید و پرتلاطم است - بسیار انعطاف پذیرتر ، بهبود پذیر ، باز ، خودمحور و در حال تغییر سریع، حتی از آنچه که بیست سال پیش بود. کتاب عصر تلاطم یک صورت حساب غیرقابل مقایسه از ماهیت این دنیای جدید است - چگونه ما به اینجا رسیدیم ، در چه دنیایی زندگی می کنیم و چه چیزهایی در این افق نهفته است ، را از طریق گرین اسپن و تجربیاتش در زمینه کار کردن در اتاق فرمان اقتصاد جهانی ارائه می دهد. گرین اسپن کسی است که برای مدت طولانی و با تأثیر بیشتر از هر شخصیت زنده ی دیگری در این موقعیت باقی ماند.
به دنبال فراز و نشیب های قابل توجه زندگی وی در طی دوره تصدی، یعنی بیش از هجده سال فعالیت خود به عنوان رئیس Federal Reserve Board تا به امروز، در نیمه دوم دوره عصر تلاطم دکتر گرین اسپن یک تور باشکوه و برجسته از افق اقتصد جهانی آغاز می کند. کتاب عصر تلاطم میراث شخصی و معنوی آلن گرین اسپن باقی خواهد ماند.

کتاب عصر تلاطم

آلن گرین اسپن
آلن گرین اسپن متولد ۶ مارس ۱۹۲۶ در نیویورک، از مقتدرترین افرادی بوده‌است که در مقام رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا خدمت کرده‌است. او بعد از ویلیام مکچزنی مارتین جونیور طولانی‌ترین دوره ریاست را بر این نهاد مهم داشت. در سال ۲۰۰۶، پس از بازنشستگی، جانشین وی بن شالوم برنانکی به مقام رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا دست یافت. وی دکترای خود را از دانشگاه نیویورک در رشته اقتصاد در سال ۱۹۷۶ دریافت نمود. گرین اسپن موسیقیدان نیز بوده و حتی با استن گتز نیز ساکسوفون می‌نواخت.
نکوداشت های کتاب عصر تلاطم
Entertaining and insightful . . . [Greenspan] is an oracle smart enough to know what he doesn t know. . . . Such humility, coming from someone as powerful as Alan Greenspan, is disarmingly refreshing, as is this interesting and edifying book.
سرگرم کننده و روشنگر. گرین اسپن یک پیشگوی باهوش است که می داند چه چیزی را نمی داند. چنین فروتنی ای از جانب کسی به قدرتمندی او بسیار لذت بخش است همانطور که کتاب او جذاب و اصلاح گر است.
The Boston Globe

[Readers] will find that Greenspan s well-informed musings offer much more food for thought than the usual Washington memoir.
خوانندگان درخواهند یافت که تفکرات آگاهانه ی گرین اسپن بیشتر از خاطرات معمول واشنگتن برای آنها غذای فکری فراهم می کند.
BusinessWeek

With his book, [Greenspan] finally lets us know what he s thinking. . . . surprisingly frank . . . downright entertaining.
گرین اسپن با این کتاب خود سرانجام به ما می گوید که چه فکر می کند. به طور شگفت آوری رک... و بسیار سرگرم کننده.
The New York Times

قسمت هایی از کتاب عصر تلاطم (لذت متن)