کتاب رقص خورشید در روز ابری

Sun on a Cloudy Day
کد کتاب : 24769
مترجم :
شابک : 978-9644487910
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 223
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب رقص خورشید در روز ابری اثر حنا مینه

"رقص خورشید در روز ابری" به قلم "حنا مینه" روایتی است سحرآمیز از نبرد دو جهان؛ نزاعی درازمدت که همچون آتشی وحشی از مبارزانش تغذیه می کند؛ نه از بین می رود و نه بیشتر می شود. آتشی که هرگاه تعادلش بین ماده و متعلقات نامحسوس و بین آنهایی که می بینندش و آنهایی که آرزو می کنند ببینندش آشفته می شود، به تمسخر جان ها می پردازد. و "رقص خورشید در روز ابری" قصه ی جان ناتوانی را روایت می کند که درون و بیرونش از جنگ، خسته و آزرده است.
بی عدالتی براساس عدالت با خود عدل به مخالفت می پردازد و تاریکی با وجود شمع از نور متنفر است.
داستان پردازی "حنا مینه" روان، تصویرسازی های او شیرین و گفتگوی بین شخصیت ها زیبا و واقع گرایانه است و در عین حال با شاعرانگی داستان، رویا و جادوی آن مطابقت می کند. شخصیت های داستان به خوبی وصف شده اند و در این توصیف پسری رویاپرداز، خویشاوندی رنج دیده و عاشق، خواهری ناتوان در تغییر و پدری که آغشته به نفرت از همه چیز است به چشم می خورد. "رقص خورشید در روز ابری" قصه ی این خانواده ی وابسته را که تحت تاثیر ستم هیچ کاری نمی کنند بیان می کند. اما قهرمان جوان داستان به تنهایی در برابر خانواده اش و در برابر ستمی که بر کشورش سوریه روا می دارند ایستادگی نموده و ایده ی قدرت و گذار سیاسی را از دریچه ی قصه ای دوست داشتنی به مخاطب عرضه می کند. "حنا مینه" داستان "رقص خورشید در روز ابری" را در سال های بعد از جنگ جهانی اول که قدرت پادشاهی عثمانی رو به کاهش و تسلط فرانسوی ها در سوریه به چشم می خورد به تصویر کشیده است.

کتاب رقص خورشید در روز ابری

حنا مینه
حنا مینه (عربی: حنا مينة‎؛ ۹ مارس ۱۹۲۴ – ۲۱ اوت ۲۰۱۸) روزنامه‌نگار و رمان‌نویس برجسته اهل سوریه و یکی از نویسندگان تأثیرگذار عرب بود که «پدر رمان مدرن» سوریه یا «بنیانگذار رمان سیاسی» در این کشور خوانده می‌شد.[۱] در کتاب ادبیات «محور شرات» او به عنوان «برجسته‌ترین» نویسنده کشور توصیف شده‌است.شجاعت حنا مینه هم در ایجاد تشکیلات ادبی در کشورهای استبداد زده عربی و هم در تشویق نویسندگان به پرداختن به موضوعات سیاسی س...
قسمت هایی از کتاب رقص خورشید در روز ابری (لذت متن)
قبل از هر حرف و حدیثی دوست دارم بدانید با این که گاه گاهی پی گیر آموختن موسیقی بودم ولی هیچ وقت ساز زدن را یاد نگرفتم. چون یکی از استادانم کشف کرده بود که به خاطر گوش هایی غیر موسیقیایی و صبر و حوصله ای که با ارفاق زیاد نزدیک صفر بود٬ در تمرین هایم به جایی نمی رسم و به قول جنابش٬ من برای هر کاری ساخته شده بودم مگر نوازندگی. حرف هایش مرا قانع کرد و پی سرگرمی دیگری رفتم.