کتاب رابعه و بکتاش

forgotten loves 5
عشق های فراموش شده 5
کد کتاب : 2479
شابک : 9786008025030
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

عاشقانه ای از عطار نیشابوری

معرفی کتاب رابعه و بکتاش اثر امیر عباسیان

داستانی با ریشه های واقعی که نخستین بار عطار نیشابوری آن را به شکلی افسانه ای باز افرینی کرد ودر قالب مثنوی به شعر درآورد. داستان عشق ممنوعه ی رابعه -نخستین زن شاعر پارسی گو- به بکتاش غلام برادرش. داستان عشقی شورانگیز که موانع بسیاری بر سر راه وصال عاشق و معشوق است اما از آنجا که عشق در ذات خود عملی انقلابی و نوعی مبارزه است در اینجا نیز عشق پاک و خالص یک لحظه رابعه و بکتاش را آرام نمی گذارد و آنها را وا می دارد که برای وصال از هیچ عملی فروگذار نکنند. امیر عباسیان این داستان را در مجموعه ی عشق های ممنوعه به نثر در درآورده است نثر او توصیفی و خیال انگیز است و در تلاش است که حال هوای داستان را به تمام و کمال انتقال دهد. اگر در پی شناخت ماهیت و نمود عشقی خالصانه هستید خواندن این اثر به شما توصیه می شود.

کتاب رابعه و بکتاش

امیر عباسیان
امیر عباسیان در سال ۱۳۶۵ متولد شد. او دانش آموخته ی کارگردانی سینما و ادبیات نمایشی است. نوشتن برای کودکان را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده و تا کنون چند داستان و نقد در مجله های عروسک سخنگو، همشهری داستان، روزنامه ی اعتماد و اعتماد ملی به چاپ رسانده است. او در زمینه ی تئاتر نیز فعالیت می کند که از آن جمله می توان به عروسک گردانی تئاتر عروسکی تولد غم انگیز پسرک آهنی در جشنواره ی عروسکی امسک در کشور روسیه، بازیگری تئاتر مکبث در جشنواره ی شکسپیر کشور صربستان و جشنواره ی فجر تهران و بازیگری تئاتر تیستوی...
قسمت هایی از کتاب رابعه و بکتاش (لذت متن)
خـواب بـا هیاهـوی صبح از چشـمان رابعـه پرید. خورشـید رنگ طلایی اش را هنـوز به روی قرمزی فرش هـا نریختـه بـود. زردی آفتـاب تـن بیرمـق مرغـان و پلنـگان و سـاقه های منقـوش کـف اتاق را بیـدار نکـرده بود. نسـیم از لای پنجره تو میزد و بـوی خاک نـمزده را بـا خود به داخـل میآورد. اتـاق بـه نـگاه دختـر، پـاره ای بـود جـدا از جهان. چونان که سـرش در آب باشـد و صـدای بیرون را بشـنود، اما درون آب دنیایی دیگر باشـد. این اتاق تمـام رابعـه بـود. تمـام نفسهـا و خاطرههایـش بـود.