کتاب ارنست و سلستین گرگ بد قصه

Un caprice de Célestine
کد کتاب : 24805
مترجم :
شابک : 978-6004627771
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب ارنست و سلستین گرگ بد قصه اثر گابری یل ونسان

گرگ بد قصه از مجموعه کتاب های ارنست و سلستین، در ژانر کودک و به شکل مصور توسط گابریل ونسان به انتشار درآمده است. وی که هم کار نگارش و هم تصویرگری این آثار را به عهده داشته، در پنجاهمین دهه از زندگی اش تصمیم گرفت با نام هنری گابریل ونسان که ترکیبی از نام پدربزرگ و مادربزرگ او نیز هست، اولین جلد از این مجموعه زیبا و مصور را به چاپ برساند. حدود سی جلد کتاب با نقاشی های آبرنگ از داستان های ارنست و سلستین توسط گابریل ونسان نوشته و تصویرسازی شده که گرگ بد قصه یکی از این کتاب ها می باشد.
سلستین موش کوچولوی قصه است که با ارنست، خرس بزرگ و پشمالو، دوستی شیرین و دیرینه ای دارند. ولی اخیرا سلستین بهانه گیر و دمدمی مزاج شده و مرتب از کوره در می رود. در یکی از صبح ها که خرسی و موش کوچولو بیرون از خانه بودند، توجه سلستین به یک کالسکه جلب شده و یادش می آید که آن ها هم در خانه کالسکه ای دارند. بنابراین از ارنست می خواهد که همچون دایه ی او رفتار کرده و لباس بپوشد و سلستین را در کالسکه این ور و آن ور ببرد. ارنست با اکراه می پذیرد اما وقتی به پارک می رود، از سرو وضع خود خجالت می کشد و می ترسد که مورد تمسخر بقیه قرار بگیرد. برای همین سعی می کند از دید بقیه مخفی شود و سلستین که این وضع را می بیند، راضی می شود بازی را تمام کنند و به خانه بروند. در خانه باز سلستین با دیدن ارنست به یاد گرگ داستان شنل قرمزی می افتد و این بار از ارنست می خواهد که خود را به شکل گرگ در آورد. ارنست هم می پذیرد و آن قدر این بازی ادامه پیدا می کند که این بار سلستین از نقش جدید ارنست می ترسد. آنچه در ادامه ی این داستان جذاب و آموزنده رخ می دهد، می تواند الگوی خوبی در بازی ها و ارتباط کودک با دوستان خود باشد.

کتاب ارنست و سلستین گرگ بد قصه

گابری یل ونسان
مونیک مارتین با نام مستعار گابری یل ونسان ، نویسنده و تصویرگر کتاب های کودکان از بلژیک بود. وی در 9 سپتامبر سال 1928 در بروکسل بدنیا آمد و در 24 سپتامبر 2000 در همانجا درگذشت. نام مستعار وی از نام های اول پدربزرگ و مادربزرگش ، گابریل و وینسنت گرفته شده است.
قسمت هایی از کتاب ارنست و سلستین گرگ بد قصه (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: سلستین از ارنست می خواهد تغییر قیافه بدهد و با هم بروند بیرون. ارنست می ترسد همسایه ها او را ببینند و مسخره اش کنند. ولی انگار چاره ای جز قبول کردن این پیشنهاد ندارد... شما هم دوست دارید تغییر قیافه بدهید؟