کتاب کارل مارکس (آلن وود)

Karl Marx
  • 15 % تخفیف
    320,000 | 272,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 25096
مترجم :
شابک : 978-9643117382
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 520
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کارل مارکس (آلن وود) اثر آلن و.وود

"کتاب کارل مارکس"دیدگاه های مارکس را از منظر فلسفی تبیین می کند. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است که بعضی از مفاهیم اصلی در اندیشه این فیلسوف بزرگ را ابهام زدایی کند. همچنین از دیدگاه های مارکس در برابر سوء تفاهم ها و انتقادات رایج دفاعی جانانه را ارائه دهد. این کتاب توسط "آلن و.وود" به نگارش درآمده است و شهناز مسمی پرست نیز آنرا به فارسی برگردانده است.
این یک تحلیل جامع از اندیشه مارکس نیست. وود به طور خاص نگران رد برخی تصورات غلط رایج در مورد مارکس است. از جمله مهمترین آنها می توان به این ایده که مارکس یک جبرگرای خام اقتصادی بود، اینکه روش دیالکتیکی مارکس روشی مکانیکی برای استدلال است، اینکه ماتریالیسم تاریخی او به معنای دقیق جبرگرایانه است، اینکه از خود بیگانگی جنبه کلیدی اندیشه مارکس است، و که مفهوم ارزش او تلاشی برای تحلیل اقتصادی متعارف بود، ابهام زدایی کند.
وود در تلاش برای یافتن حقیقت اندیشه مارکس، عمیقا در اندیشه مارکسیستی می کاود. وود از مارکس از بسیاری از تفاسیر رایج، و معمولا اشتباه‌ از تفکر مارکسیستی انتقاد می‌کند که در سال‌های متمادی پس از تأثیرگذاری افکار مارکس ظاهر شده است.
«کارل مارکس» کتابی است که ساختار بسیار خوبی دارد، با ساختاری که حول پنج موضوع اصلی کار مارکس می چرخد. از خود بیگانگی، ماتریالیسم تاریخی، اندیشه مارکس درباره اخلاق، ماتریالیسم فلسفی و روش دیالکتیکی.
به عنوان یکی از معتبرترین آثار در مورد اندیشه فلسفی مارکس، شما انتظار یک کتاب عمیق، مختصر و معتبر را دارید و این دقیقا همان چیزی است که به دست می آورید.

کتاب کارل مارکس (آلن وود)

آلن و.وود
آلن وود زاده ۲۶ اکتبر ۱۹۴۲، یک فیلسوف اهل ایالات متحده آمریکا است. زمینه‌های پژوهشی وی، تاریخ فلسفه مدرن و به ویژه فلسفه کانت، و ایده‌آلیسم آلمانی، و اخلاق و فلسفه اجتماعی است. وی مدرک لیسانس را از کالج رید (۱۹۶۴) و مدرک‌های کارشناسی ارشد (1966) و پی‌اچ‌دی (۱۹۶۸) از دانشگاه ییل دریافت نموده‌است.وود مقام استادی فلسفه در دانشگاه‌های کورنل، ییل و استنفورد را برعهده داشته‌است.وی همچنین عضو فرهنگستان هنر و علوم آمریکا می‌باشد و از کانت شناسان مطرح معاصر...
دسته بندی های کتاب کارل مارکس (آلن وود)