کتاب داستان پردازی با داده ها

Storytelling with Data
کد کتاب : 25371
مترجم : احسانه مرادیان
شابک : ‫‬‭978-6007677834
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب داستان پردازی با داده ها اثر کول ناسبامر نافلیک


کتاب داستان پردازی با داده ، اصول مصور سازی داده ها و نحوه برقراری ارتباط موثر با داده ها را به شما می آموزد. شما به قدرت قصه گویی پی خواهید برد و یاد خواهید گرفت که چگونه داده ها را به یک نقطه اصلی در داستان خود تبدیل کنید. درسهای این متن روشن از نظر تئوری پایه ریزی شده است ، اما از طریق مثالهای متعدد در دنیای واقعی قابل دسترسی است - آماده برای استفاده فوری در نمودار بعدی شماو یا ارائه تان.
قصه گویی یک مهارت ذاتی نیست ، به خصوص وقتی که صحبت از مصورسازی داده می شود و ابزارهایی که در اختیار ماست ، این کار را آسان نمی کند. این کتاب نشان می دهد که چگونه برای دستیابی به ریشه داده های خود فراتر از ابزارهای معمولی بروید و چگونه از داده های خود برای ایجاد داستانی جذاب ، آموزنده و درگیرکننده استفاده کنید. به طور خاص ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه:

اهمیت زمینه و مخاطب را درک کنید.
نوع مناسب نمودار را برای شرایط خود تعیین کنید.
آشفتگی داده هایتان را بشناسید و آن را کم کنید.
توجه مخاطب خود را به مهمترین قسمتهای داده خود معطوف کنید.
مانند یک طراح فکر کنید و از مفاهیم طراحی در مصورسازی داده ها استفاده کنید.
از قدرت داستان پردازی استفاده کنید تا به تاثیر پیام شما در مخاطب کمک کند.
درس های این کتاب به شما کمک می کند داده های خود را به داستان های مصوری با تأثیر بالا تبدیل کنید که با مخاطبان شما سازگار است. دنیای خود را از نمودارهای بی اثر خلاص کنید. در داده های شما یک داستان وجود دارد - داستان پردازی با داده ها به شما مهارت و قدرت بیان آن را می دهد.

کتاب داستان پردازی با داده ها

کول ناسبامر نافلیک
کول نوسبامر نافلیک داستانهایی با داده می گوید. او بنیانگذار و مدیر "عامل قصه گویی با داده ها" و نویسنده "داستان پردازی با داده‌ها : راهنمای مصورسازی داده‌ها برای حرفه‌ای‌ها در کسب‌وکار" است (2015) .
نکوداشت های کتاب داستان پردازی با داده ها
Storytelling with Data is a superbly written, masterful display of rare art in the business world.
داستان پردازی با داده ها کتابی فوق العاده است که با استادی هنر نادر در تجارت جهانی را به نمایش می گذارد.
Mark R. Hillis

We have so much data that it can be hard to get people to pay attention to our critical findings. Cole Nussbaumer Knaflic taught us valuable lessons in her workshop and it is fantastic to see these expanded upon in Storytelling with Data.
ما داده های زیادی داریم که باعث مشود جلب کردن توجه مردم به سمت یافته های انتقادی مان سخت شود. نافلیک به ما در کارگاهش درس های ارزشمندی می آموزد و دیدن این موارد در این کتاب بسیار فوق العاده است.
Eleanor Bell

She is an advocate for clarity and concision in visualization, and her book is as clear, concise, and practical as it gets.
او (نافلیک) مدافع شفافیت و دقت در تجسم است ، و کتاب او به همان اندازه روشن ، مختصر و کاربردی است.
Alberto Cairo

قسمت هایی از کتاب داستان پردازی با داده ها (لذت متن)
من همیشه در فضایی غرق بوده ام که نقطه تلاقی ریاضی و تجارت بوده است. پیشینه تحصیلی من ریاضی و بازرگانی است، که به من امکان ارتباط موثر با هر دو رشته را داده است؛ اشاره کنم آنها همیشه با یک زبان سخن نمی گویند و به درک بهتر این دو موضوع کمک کنم. من عاشق اینم که بتوانم اطلاعات داده ها را بیرون بکشم و در تصمیم گیری بهتر تجاری از آن استفاده کنم. در طول زمان، کلید موفقیت انتقال موثر داده ها را پیدا کرده ام و آن مصورسازی داده هاست.

بعد از پیشرفت در زمینه های مختلف مانند ریسک اعتباری، فساد و تخلف های مالی، و مدیریت عملیات و سورشته پیدا کردن از دنیای سهام خصوصی، تصمیم گرفتم کارم را خارج از مرزهای دنیای مالی و بانکداری ادامه دهم. ناچار شدم تا کمی از دغدغه های روزمره فاصله بگیرم تا درباره مهارت هایی که پیدا کرده بودم و دوست داشتم هر روز از آنها استفاده کنم بیندیشم؛ و مهم تر از همه، داده ها را طوری طراحی کنم تا به شکلی موثر در دنیای کسب وکار قابل استفاده باشد.

نقطه عطف زمانی برای من اتفاق افتاد که در قسمت عملیات انسانی گوگل برنامه آموزشی را طراحی می کردیم و از من خواسته شد تا محتوایی راجع به مصورسازی داده ها برای شرکت کنندگان تدوین کنم، این مسئله به من فرصتی داد برای تحقیق و شروع یادگیری اصول پشت پرده مصورسازی موثر داده ها، کمک کرد تا درک کنم چگونه برخی از مسائلی که با آزمون و خطا در طول سال ها به آن رسیده ام موثر است. با این تحقیق، درسی را در خصوص مصورسازی داده ها طراحی کردم که در سرتاسر گوگل پخش شد.