کتاب دنیای دیروز

The World of Yesterday
خاطرات یک اروپایی
کد کتاب : 25402
مترجم :
شابک : 978-6004055284
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 574
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1941
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیای دیروز اثر اشتفن تسوایک

کتاب "دنیای دیروز" خاطرات نویسنده ی اتریشی "اشتفن تسوایک" است ،که آن را از معروف ترین کتاب ها در امپراتوری هابسبورگ می دانند. "اشتفن تسوایک" در سال 1934 زمانی که با آزار و اذیت نازی ها از اتریش به انگلیس و سپس به برزیل مهاجرت کرده بود، نوشتن این کتاب را آغاز نمود. این کتاب یاد آور عصر طلایی اروپا قبل از جنگ جهانی است.دنیایی که ظاهرا بدون تغییر و دائمی بود اما با پیشروی جنگ همه چیز به ویرانه تبدیل شد و "دنیای دیروز"، خاطرات ویرانگری دو جنگ جهانی را به تصویر می کشد . نثر پرشور و تحریک آمیز "اشتفن تسوایک" ، پرتره ی مسحور کننده ای را از دوره ای ترسیم می کند که دورانی درخشان را پیش از سقوط می گذراند .
کتاب "دنیای دیروز " گزارش حیرت انگیزی از انسان اروپایی است ،گزارشی از سال های پایانی قرن نوزدهم تا جنگ جهانی دوم ، که از نگاه یکی از مشهورترین نویسندگان آن دوران بیان می شود . آثار "اشتفن تسوایک" (رمان ، شرح حال ، مقاله) به زبان های مختلف ترجمه شده اند. او در بالاترین محافل ادبی حضور داشت و همچنین با بسیاری از چهره های برجسته سیاسی و اجتماعی عصر خود همراه بوده است. "دنیای دیروز" کتابی تاریخی و قابل توجه و کاملا دلفریب است. این کتاب زندگی در وین را در آغاز قرن بیستم با حکایات مفصل شرح می دهد، از روزهای مرگ آور اتریش-مجارستان در زمان امپراتور "فرانتس جوزف" اول اتریش سخن می گوید و از سیستم آموزشی و اخلاق جنسی رایج در آن زمان، یعنی همان چیزی که زمینه ظهور روانکاوی را فراهم کرد، صحبت می کند. "اشتفن تسوایک" همچنین ثبات جامعه وین را پس از قرن ها حاکمیت هابسبورگ توصیف می کند.

کتاب دنیای دیروز

اشتفن تسوایک
اشتفن تسوایک (اشتفان سوایگ)، زاده ی 28 نوامبر 1881 و درگذشته ی 22 فوریه ی 1942، رمان نویس، نمایشنامه نویس، روزنامه نگار و زندگینامه نویس اتریشی بود. تسوایک در رشته ی فلسفه در دانشگاه وین تحصیل کرد و مدرک دکتری خود را در سال 1904 به دست آورد. او در جنگ جهانی اول در بایگانی وزارت جنگ خدمت کرد و در پی قدرت گرفتن هیتلر در آلمان، در سال 1934 از اتریش گریخت و به انگلستان و سپس به آمریکا رفت. تسوایک در سال 1941 به برزیل نقل مکان کرد و یک سال بعد به همراه همسر دومش دست به خودکشی زد. او یک از شاگردان ...
نکوداشت های کتاب دنیای دیروز
The autobiography of the internationally famous biographer and dramatist is a chronicle of three ages: the golden days of Vienna that ended with World War I; that war and its aftermath; and the Hitler years. Three ages do come to life in Zweig's book.
زندگینامه ای از زندگینامه نویس و دراماتور مشهور بین المللی ، تاریخچه ای از سه سده است: روزهای طلایی وین که با جنگ جهانی اول به پایان رسید ؛ جنگ و پیامدهای آن ؛ و سال های فعالیت هیتلر . سه دوره در کتاب تسوایک به زندگی آورده می شوند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

When I opened it, I immediately felt that rare thrill one experiences when meeting a great book.
هنگامی که کتاب دنیای دیروز را باز کردم ، بلافاصله آن هیجان کمیاب از برخورد با یک کتاب عالی را حس کردم.
Newsday Newsday

The World of Yesterday is one of the greatest memoirs of the twentieth century, as perfect in its evocation of the world Zweig loved as it is in its portrayal of how that world was destroyed.
دنیای دیروز یکی از بزرگترین خاطره نویسی های قرن بیستم است ، و همانقدر که یادگاری کامل از جهان مورد علاقه ی اشتفن تسوایک است، تصویری از نابودی آن جهان نیز هست.
David Hare, award–winning playwright and director of film and theater

قسمت هایی از کتاب دنیای دیروز (لذت متن)
مشتاق بودیم که آخرین و تازه ترین و خاص ترین و غیرواقعی ترین چیز را که هنوز کسی نمی دانست کشف کنیم و از دیگران جلوتر باشیم.

من امروز با من دیروز و صعودها و سقوط هایم چنان تفاوت دارد که گاه به نظرم می رسد نه فقط یک زندگی که چندین زندگی کاملا متفاوت را زیسته ام. ما چه چیزهایی که نبوده ایم و چه تجربه ها که از سر نگذرانده ایم