کتاب نبرد پرل هاربر

infamy-pearl-harbor-and-its-aftermath
کد کتاب : 96167
مترجم :
شابک : 978-6226343794
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 604
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نبرد پرل هاربر
Infamy: Pearl Harbor and its Aftermath
کد کتاب : 25431
مترجم :
شابک : 978-6226343343
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 599
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نبرد پرل هاربر اثر جان ویلارد تولند


کتاب نبرد پرل هاربر بررسی پیامدهای نظامی، سیاسی و تاریخی بمباران پرل هاربر، بررسی عدم آمادگی ایالات متحده، پوشش پس از فاجعه و سایر جنبه های مهم حمله و اثرات آن است. تخصص و مهارت جان تولند نویسنده و مورخ پرفروش به عنوان یک راوی، برای طلوع خورشید فراگیرش جایزه پولیتزر را دریافت کرد. تولند شرح وقایع منتهی به حمله ی ژاپن به پرل هاربر را بسط می دهد و تصحیح می کند و به سوالات مداوم می پردازد: آیا FDR می توانست توطئه ای برای وارد کردن ایالات متحده به جنگ طراحی کند؟ آیا رهبران عالی رتبه نظامی و غیرنظامی زیر سوگند دروغ گفته اند؟ آیا افراد اشتباهی مقصر شناخته شدند تا از واشنگتن محافظت کنند؟ تولند با دستیابی به سوابق مخفی دولتی، نظامی و دیپلماتیک - از جمله گزارش "Seaman Z" ناشناس و بحث برانگیز آن زمان - به طرز ماهرانه ای آنچه را که درباره این اقدام بدنام تجاوزکارانه علیه ایالات متحده می دانیم، ارزیابی می کند.
فرزنو بی درباره ی این کتاب نوشته است:
"تقریبا مانند یک رمان پر از تعلیق درجه یک خوانده می شود."
در بخشی از کتاب آمده است:
" در سفارت ژاپن واقع در خیابان ماساچوست، اکنون خط ارتباطی توکیو- واشنگتن ساکت مانده بود. سیزده بخش نخستین پیام مخابره شده بود، اما بخش چهاردهم باید فردای آن روز فرستاده می شد. از آنجا که بعداز ظهر شنبه بود، کارمندان بخش کشف رمز تصمیم گرفتند کار را، اگرچه پایان نگرفته بود، تعطیل کنند. آنها فکر می کردند یادداشت پیش از دوشنبه به کوردل هال تسلیم نخواهد شد.
کانسوزو او کومورا، دبیر اول سفارت خودش پیام کشف رمز شده را، تایپ می کرد، چون آن را محرمانه تر از آن می دانست که تایپ کردنش را به دست یک ماشین نویس معمولی بسپارد. او برای استراحت به زیرزمین رفت، جایی که سالن بازیها کم و بیش خالی بود. دو گزارشگر مطبوعاتی داشتند پینک پونک بازی می کردند."

کتاب نبرد پرل هاربر

جان ویلارد تولند
جان ویلارد تولاند متولد 29 ژوئن 1912 و درگذشته 4 ژانویه 2004 ، نویسنده و مورخ آمریکایی بود. وی بیشتر به خاطر شرح حال آدولف هیتلر و تاریخ جنگ جهانی دوم با نام The Rising Sun شناخته شده است.او از کالج ویلیامز فارغ التحصیل شد و مدتی در مدرسه درام ییل تحصیل کرد. هدف اصلی او تبدیل شدن به نمایشنامه‌نویس بود.
قسمت هایی از کتاب نبرد پرل هاربر (لذت متن)
دریاسالار استارک پس از گذراندن ماه هایی پرتنش، کوشیده بود ساعتی استراحت هم برای خودش فراهم آورد و به دیدن نمایش «داستودنت پرینس» برود. اما موفق نمی شد بحران را فراموش کند و بعدها حتی نمی توانست به یاد بیاورد آن شب چه کرده است. حتی از همان بیست وهفتم نوامبر هم، اگرچه از متن یادداشت محکم کوردل هال اطلاعی نداشت، از حمله ای از سوی ژاپنی ها چنان مطمئن بود که پیامی غیرعادی به این شرح به فرماندهان زیر دستش در هاوایی و فیلیپین فرستاد: «این تلگرام باید اعلام خطری باشد برای آغاز جنگ. گفت وگو با ژاپنی ها با هدف تثبیت وضعیت در اقیانوس آرام قطع شده است. ما باید منتظر اقدامی خصمانه در روزهای آینده از سوی ژاپنی ها باشیم. اقدام های دفاعی را که در نقشه ی جنگی دبلیوپی ال 46 پیش بینی شده به عمل آورید».