کتاب فرهنگ ضرب المثل ها حییم

A Dictionary Of Proverbs
فارسی - انگلیسی
کد کتاب : 25502
شابک : 978-6001051593‏
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 581
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
زبان کتاب : فارسی و انگلیسی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ ضرب المثل ها حییم اثر سلیمان حییم

"فرهنگ ضرب المثل ها حییم" اثری است از "سلیمان حییم" که توسط نشر فرهنگ معاصر در پانصد و هشتاد صفحه منتشر شده است. "سلیمان حییم" فارسی را یک زبان سرشار از ضرب‌المثل و گزیده‌گویی دانسته و معتقد است که این موارد، عمیقا در فرهنگ ایرانی، اسطوره‌ها و حکایت‌های خاص آن ریشه دارد. به همین دلیل است که مولف علیرغم دشواری‌های ترجمه برخی از روایات از ادبیات فارسی، تا جایی که امکان داشته به ارائه ضرب‌المثل‌ها به زبان انگلیسی مبادرت ورزیده است.
"فرهنگ ضرب المثل ها حییم" که شامل دو قسمت اصلی فارسی به انگلیسی و یک فهرست انگلیسی است، به این شکل به دو بخش تقسیم شده است که بخش نخست آن، ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات مثل‌وار را شامل می‌شود و بخش دوم شامل تعابیر عامیانه، مترادف‌ها و افعال گروهی است و سرانجام فهرستی بر مبنای حروف الفبا برای معادل‌های انگلیسی آورده شده است.
به این ترتیب می‌توان گفت در "فرهنگ ضرب المثل ها حییم" از "سلیمان حییم" علاوه بر ضرب‌المثل‌ها، اصطلاحات عامیانه و محاوره‌ای نیز در کنار ترکیبات واژگانی ارائه شده است. "سلیمان حییم" برای تدوین "فرهنگ ضرب المثل ها حییم"، نزدیک به سه دهه پژوهش را پشتوانه‌ی کار قرار داده و این مساله، کتاب حاضر را به حرکتی اساسی در جهت شناخت فرهنگ و ادبیات ایران‌ تبدیل کرده است. ارائه‌ی اطلاعات در این فرهنگ، به شیوه‌ای صورت گرفته که مخاطب آسان‌ترین دسترسی را به مطالب داشته باشد و به جهت بهبود بخشیدن به تجربه‌ی مخاطب در استفاده از "فرهنگ ضرب المثل ها حییم"، راهنمای استفاده از فرهنگ به نیز مخاطبان ارائه شده است.

کتاب فرهنگ ضرب المثل ها حییم

سلیمان حییم
سلیمان حَییم (زادهٔ ۱۲۶۶، تهران – درگذشتهٔ ۲۵ بهمن ۱۳۴۸، تهران) فرهنگ‌نویس، مترجم، نویسنده و شاعر ایرانی بود. به وی لقب «پدر فرهنگ‌نویسی دوزبانهٔ ایران» را اطلاق کرده‌اند.سلیمان حَییم در سال ۱۲۶۶ خورشیدی در تهران در یک خانوادهٔ مذهبی یهودی متولد شد. پدرش «حَییم اسحق» و مادرش «خانم»، هر دو از اهالی شیراز بودند. پدر در تهران بزرگ شده و شغلش لحاف‌دوزی بود. سلیمان خردسال چون سایر همسالان آن زمان خود تحصیلات ابتدایی را در مکتب آموخت. وی...
دسته بندی های کتاب فرهنگ ضرب المثل ها حییم