کتاب تا می توانی بنویس

Writing down the bones
کد کتاب : 25575
مترجم :
شابک : 978-9643289072
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

نوشتن تا مغز استخوان
Writing down the bones
کد کتاب : 102483
مترجم :
شابک : 978-9645507808
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تا می توانی بنویس اثر ناتالی گلدبرگ

بیش از بیست سال است که ناتالی گلدبرگ با کتابها و کارگاههای خود نویسندگان را به چالش می اندازد. او در اولین کتاب پیشگام خود ، مراقبه و نوشتن ذن را به روشی جدید گرد هم آورده است. کتاب تا می توانی بنویس ، همانطور که از نام آن مشخص است ، با سایر اشکال تمرین ذن تفاوتی ندارد - " کیفیت این کتاب با دو هزار سال مطالعه ذهن پشتیبانی می شود."

ناتالی گلدبرگ که در در سمت نویسنده این کتاب توانسته دو رویکرد شخصی خود را پیاده سازی کند- گلدنبرگ به عنوان یک متخصص ذن و همچنین به عنوان یک مربی برای نوشتن. او در مورد آماده سازی یک نویسنده یا دانشجوی نویسندگی برای یک زندگی حرفه ای، تجاری یا ژورنالیستی از هیچ کمکی مضایقه نمی کند.

در این کتاب نظم و نگارش بودایی با هم آموزش داده میشود. آن هم به شکلی پویا و خلاقانه. چگونه می شود ذهن خود را آزاد کرد و قلم را به دست روح خود سپرد و مجال بروز خلاقیت را گسترانید؟

ناتالی گلدبرگ تا شش سالگی در بروکلین زندگی می کرد ، زمانی که خانواده اش به فارمینگدیل ، لانگ آیلند نقل مکان کردند ، جایی که پدرش صاحب بار میخانه Aero بود. وی لیسانس ادبیات انگلیسی را از دانشگاه جورج واشنگتن و کارشناسی ارشد علوم انسانی را از دانشگاه سنت جان دریافت کرد.


گلدبرگ ، معلمی فداکار ، در طول سی و پنج سال گذشته به تدریس نویسندگی و ادبیات پرداخته است. او از سال 1974 یک پزشک ذن جدی است .

کتاب تا می توانی بنویس

دسته بندی های کتاب تا می توانی بنویس
نکوداشت های کتاب تا می توانی بنویس
I'm convinced that none of the writers of my acquaintance can go another day without a copy of Natalie Goldberg's magical manual Writing Down the Bones.
من متقاعد شده ام که هیچ یک از نویسندگان آشنای من نمی توانند روزی را بدون نسخه ای از کتاب جادویی ناتالی گلدبرگ پشت سر بگذارند.
Linda Weltner, The Boston Globe

قسمت هایی از کتاب تا می توانی بنویس (لذت متن)
آموختن نویسندگی، فرایندی خطی و مستقیم نیست. برای این که شخص نویسنده خوبی شوید، قاعده ای منطقی به صورت الف-ب-پ وجود ندارد.

قاعده ام تمام کردن یک دفتر در ماه است. (همواره در حال ایجاد رهنمودهایی برای نوشتن خود هستم. صرفا پر کردن دفتر به عنوان تمرین.) ایده ال من این است که هر روز بنویسم.

وقتی شروع می کنی به نوشتن از ذهن خودت، شاید تا پنج سال چیزی جز یاوه ننویسی، چون آن ها را بیش از این‎ها گرد آورده ایم و شادمانه خود را از آن ها دور نگاه داشته ایم. پس باید به رخوت و ایستایی و ناامنی و انزجار از خویشتن و این ترس خود که حرف برای گفتن نداریم بنگریم.

هم خودمان اهمیت داریم، هم زندگیمان: اهمیتی بسزا، و جزییاتش چنان مهم که ثبت شود. نویسندگان باید این گونه بیندیشند. و باید این گونه قلم در دست بنشینیم. «ما انسان ها اینجا بودیم و این گونه زیستیم.» بگذارید بدانند جهان بر ما چگونه گذشت. جزییات مهم است. اگر نه، پس چه چیز اهمیت دارد.