کتاب از کافکا تا کافکا

De Kafka à Kafka
کد کتاب : 25576
مترجم :
شابک : 978-9643128357
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب از کافکا تا کافکا اثر موریس بلانشو

عنوان نخستین کتاب کافکا توصیف یک نبرد است. نبردی که نه امکان پیروزی می گذارد نه امکان شکست و، بااین همه، نه قادر است که آرامش یابد و نه پایان گیرد. گویی که همواره این گفت وگوی کوتاه در ذهن کافکا در کار است: «درهرحال تو از دست رفته ای. ــ پس باید دست بکشم؟ــ نه، اگر دست بکشی، از دست رفته ای.» بدین لحاظ است که سخن گفتن از کافکا هر آینه مخاطب ساختن هر یک از ماست.
کتاب از کافکا تا کافکا می خواهد چنین نبردی را توصیف کند، نبردی تاریک، تحت پوشش تاریکی، که با ساده اندیشی بیش از اندازه می توان گفت دارای چهار وجه است: رابطه با پدر، رابطه با ادبیات و رابطه با دنیای زنان؛ این سه شکل مبارزه به گونه ای عمیق تر مطرح می شوند تا نبرد معنوی را شکل دهند.

کتاب از کافکا تا کافکا

موریس بلانشو
موریس بلانشو (Maurice Blanchot) (زاده ۲۷ سپتامبر، ۱۹۰۷ - درگذشته ۲۰ فوریه، ۲۰۰۳) رمان‌نویس، نظریه‌پرداز ادبی، و فیلسوف فرانسوی بود.موریس بلانشو در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۱۹۰۷ در کن (Quain) در یک خانواده مرفه زاده شد. در سال ۱۹۲۲ تحصیلات متوسطه خود را به پایان رساند. در همین سال معده وی تحت عمل جراحی قرار گرفت. طی عمل یک اشتباه پزشکی او را تا دم مرگ برد اما زنده ماند. تأثیر این اشتباه تا پایان عمر بر جسم وی ماند.بلانشو سپس تحصیلات خود را در رشته فلسفه در کشور آلمان تا سال ۱۹۲۵ ادامه داد. د...