کتاب نظریه اقتصاد کلان

Principles of Economics
کد کتاب : 25586
مترجم :
شابک : 978-9641851806
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 397
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه اقتصاد کلان اثر گریگوری منکیو

کتاب «نظریه اقتصاد کلان» همچنان متداول ترین و پرکاربردترین متن در کلاس درس اقتصاد است. ویرایش چهارم دارای یک بازنگری قوی در محتوا در هر 36 فصل است ، در حالی که سبک نوشتاری واضح و قابل دسترس را حفظ می کند که ویژگی بارز نویسنده بسیار محترم است.
در این کتاب، گرگ منکیو یک برنامه آموزشی کامل برای دانش آموزان و مربیان ایجاد کرده است. خود او نویسنده می‌گوید:
"من سعی کرده ام خود را در موقعیت کسی قرار دهم که برای اولین بار به اقتصاد نگاه می کند. هدف من تأکید بر مطالبی است که دانستنشان برای دانشجویان ضروری است."

گریگوری منکیواستاد اقتصاد و رئیس گروه اقتصاد در دانشگاه هاروارد است. او در دانشگاه پرینستون و MIT اقتصاد خوانده است. او اقتصاد کلان ، اقتصاد خرد ، آمار و اصول اقتصاد را تدریس کرده است. پروفسور مانکیو نویسنده ای پرکار و شرکت کننده دائمی در بحث های دانشگاهی و سیاسی است. تحقیقات او شامل تعدیل قیمت ، رفتار مصرف کننده ، بازارهای مالی ، سیاست های پولی و مالی و رشد اقتصادی است.
هدف اصلی این کتاب این است که طیف و عمق قابل توجهی از مفاهیم اقتصادی را از طریق سبک و متدولوژی آکادمیک آموزش دهد.

کتاب نظریه اقتصاد کلان

گریگوری منکیو
گریگوری منکیو استاد دانشگاه هاروارد و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ام‌آی‌تی و پرینستون است. از وی مقالات و کتاب‌های بسیاری در زمینهٔ اقتصاد به چاپ رسیده است و کتاب‌های او از پرفروش‌ترین کتاب‌های درسی در زمینهٔ اقتصاد در دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند. او سرپرستی طرح‌های اقتصادی در دانشگاه‌های کمبریج و ماساچوست، و مشاورهٔ بانک مرکزی آمریکا و دفتر بودجهٔ مجلس آمریکا را در کارنامهٔ خود دارد. او همچنین مقاله‌نویس مجلهٔ فرچون است.کتاب‌های...
قسمت هایی از کتاب نظریه اقتصاد کلان (لذت متن)
نظریه یا ساخت الگو: کودکان با انواع اسباب بازی هایی که با الهام از اشیا واقعی ساخته شده اند بازی می کنند تا درباره دنیای واقعی پیرامون خود چیزهای بیش تری بیاموزند. به طور مثال کودکان اغلب انواع مختلف ماشین، قطار و هواپیماهای اسباب بازی را در کنار یکدیگر می گذراند و با آن ها بازی می کنند. این اسباب بازی ها یک نمونه یا مدل غیرواقعی از جهان واقعی می سازد چیزهای بسیار زیادی یاد می گیرند. مدل ساخته شده نشان دهنده ی شباهت بسیار زیاد آن با دنیای واقعی است. (البته برای بسیاری از کودکان ساختن این مدل ها سرگرم کننده است).

اقتصاددانان نیز برای درک جهان واقعی از الگوها (مدل ها) استفاده می کنند، ولی الگوی طراحی شده از سوی یک اقتصاددان احتمالا به جای چوب، چسب و پلاستیک از نمادها و معاملات مختلف ساخته شده است. اقتصاددانان اسباب بازی اقتصاد را به منظور توصیف متغیرهای اقتصادی مانند GDP، تورم و بیکاری طراحی می کنند و می سازند. الگوهای اقتصادی ارتباط بین متغیرها را نشان می دهند. این الگوها بسیار مفیدند، زیرا به ما کمک می کنند از جزئیات صرف نظر و فقط بر روابط مهم بین متغیرها تمرکز کنیم.