کتاب مرد مردمی

A man of the people
کد کتاب : 25604
مترجم : افسانه رشنو
شابک : 978-6005865165
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مرد مردمی اثر چینوا آچه به

مرد مردمی از زبان مردی جوان به نام اودیلی روایت می شود، شخصی نجیب، شریف، معتدل و با توجه به شخصیتش جذاب که یکی از شخصیت های اصلی ماجرایش مردی حقه باز، نان به نرخ روز خور و عوام فریب به نام نانگا است، فردی غرق شده در سیاست که برای حفظ منسب و جایگاه خود از هیچ کاری فروگذار نمی کند و علی رغم اینکه اودیل علیه اش به پا می خیزد، بیم آن می رود که خودش نیز در معرض تبدیل شدن به او باشد.

کتاب مرد مردمی

چینوا آچه به
آلبرت چینوالوموگو آچه به، معروف به «چینو آچه به»، زاده ی ۱۶ نوامبر ۱۹۳۰ و درگذشته ی ۲۱ مارس ۲۰۱۳، نویسنده و شاعر نیجریه ای بود.چینو آچه به در شهر کوچک اگیدی در استان آنامبرا، از شهرهای گوچک ایگبوزبان شرق نیجریه به دنیا آمد. وی پنجمین فرزند از شش فرزند خانواده بود.آچه به در همان زادگاه خود به مدرسه ی کلیسا رفت که زبان آموزشی آن انگلیسی بود. او کتاب های پدرش که کتاب های درسی مقدماتی و مذهبی بود را می خواند و در کنارش به قصه های محلی که مادر و خواهرش تعریف می کردند با شور و شوق گوش م...
قسمت هایی از کتاب مرد مردمی (لذت متن)
مردی که الساعه از زیر باران به داخل آمده و بدنش را خشک کرده و لباس خشک پوشیده نسبت به کسی دیگر که تمام اوقات در داخل بوده تمایل خیلی کمتری برای بیرون رفتن دارد. مشکل ملت جدید ما این است که -همان وقتی که روی تخت دراز کشیدم متوجه اش شدم- هیچ کدام ما آن قدر داخل نبوده ایم که بتوانیم بگوییم «برود به جهنم.» همه مان با هم تا همین دیروز بیرون بوده ایم و بعد تعداد انگشت شماری از ما -که باهوش و خوش شانس بوده اما به سختی می شود گفت که از بقیه بهتر بوده اند- از سرپناهی که حاکمان قبلی مان به جای گذاشته بودند چهار دست و پا بالا رفته و به آن مسلط شده و دور خودشان حصار کشیده اند و حالا با بلندگوهای زیادی از همان داخل می خواهند بقیه را متقاعد کنند که مرحله اول نبرد را برده اند و حتی مرحله بعدی- بزرگ کردن خانه- مهم تر است و تاکتیکهای جدید و بدیعی می طلبد؛ لازم است که همه بحث و جدلها بخوابد و همه مردم یک صدا شوند. هرگونه نارضایتی و بحثی در خارج از دروازه پناهگاه منجر به براندازی و فروریختن کل خانه می شود.