کتاب نقد و نظر

Feminist Thought
درآمدی جامع بر نظریه های فمینیستی
کد کتاب : 25620
مترجم :
شابک : 978-9641850328
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نقد و نظر اثر رزمری تانگ

در کتاب « نقد و نظر » اثر « رزمری تانگ » اندیشه فمینیستی به صورت جامع و روشن ارائه شده است. این کتاب در واقع مقدمه ای روشن ، جامع و مبتنی بر سنت های اصلی نظریه فمینیسم است. در این کتاب از فمینیسم لیبرال ، فمینیسم رادیکال و فمینیسم مارکسیستی و سوسیالیستی گرفته تا فمینیسم متمرکز بر مراقبت ، فمینیسم روانکاوانه و اکوفمینیسم به بحث گذاشته می‌شوند.

این یک مقدمه مختصر و در عین حال جامع در زمینه اصلی فمینیسم است که شامل فمینیسم سوسیالیستی ، مارکسیستی ، لیبرال و رادیکال می شود. این کتاب کاملا مورد بازبینی قرار گرفته است و اکنون شامل فصل جدیدی در مورد فمینیسم موج سوم است. همچنین به مباحث گسترده ای در مورد زنان فمینیسم رنگی ، فمینیسم روانکاوانه و مراقبتی ، و همچنین بررسی های جدید نظریه دگرباشان و LGBTQ فزوده شده است. مباحث مطرح شده و سوالات موجود در پایان فصل و کتابشناسی آن باعث ایجاد تفکری فمینیستی در خواننده می شود و در نهایت میتواند یک منبع ضروری باشد برای دانشجویان و اندیشمندان که می خواهند ریشه های نظری و پیچیدگی بحث های فمینیستی معاصر را درک کنند.
به طور طبیعی ، این کتاب فقط یک شروع است. به نظر من ، خلاصه فمینیسم چند فرهنگی دری است برای کتابخانه ای که کتابهایی درباره مبارزات و موفقیت های زنان دیگر کشورها ارائه می دهد.
« رزمری تانگ » یک مقایسه بی عیب و نقص از امواج فمینیستی متنوع را انجام می دهد و آنها را کاملا با زمینه آمریکایی تطبیق می دهد.


کتاب نقد و نظر

رزمری تانگ
رزمری "رزی" تانگ فیلسوف فمینیستی آمریکایی است. او نویسنده اندیشه فمینیستی سال 1998: یک مقدمه جامع تر، مروری بر سنت های اصلی نظریه فمینیستی است، وی استاد برجسته اخلاق مراقبت های بهداشتی در گروه فلسفه در دانشگاه کارولینای شمالی، شارلوت است.تحقیقات تانگ بر روی مباحث اخلاقی در مراقبت های طولانی مدت، تقویت شناختی و ژنتیک متمرکز شده است. وی به دلیل مشارکت در زیست پزشکی، اصلاح مراقبت های بهداشتی، فن آوری ژنتیکی و تولید مثل و پیامدهای مراقبت از والدین و فرزندان، نقشی که عمدتاً توسط زنان انجام می شود،...
نکوداشت های کتاب نقد و نظر
Feminist Thought cogently demonstrates the diverse and rich areas of feminist theory-from radical to difference feminism, Tong and Botts detail the ways that race, gender, class, and sexuality intertwine in understandings of oppression and power.
تونگ و باتز اندیشه فمینیستی زمینه های متنوع و غنی نظریه فمینیسم را از فمینیسم رادیکال تا تفاوت نشان می دهد ، روش هایی که نژاد ، جنسیت ، طبقه و جنسیت در درک ظلم و قدرت با هم در هم تنیده اند.
Pennsylvania State University

قسمت هایی از کتاب نقد و نظر (لذت متن)
اما این حکم که حق بر مصلحت برتری دارد ساختن جامعه ای عادلانه را دشوار می کند، زیرا چنان که بیش تر لیبرال ها خود ادعا می کنند، از یک سو منابع بشر محدود است و از سوی دیگر فرد فرد انسان ها حتی وقتی مقید به نوع دوستی باشند میل دارند بیش ترین منابع ممکن را در اختیار بگیرند؛ بنابراین ایجاد نهادهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی ای که بدون خدشه دار کردن رفاه عمومی جامعه بیش ترین آزادی فردی را فراهم سازد چالشی بس دشوار خواهد بود. هرگاه صحبت از دخالت دولت در سپهر خصوصی ( یعنی خانواده یا جامعه خانگی ( ۱۷) ) به میان آید لیبرال ها همگی توافق دارند که هر چه حضور « برادر بزرگ » در اتاق خواب و توالت و حمام و آشپزخانه و مهدکودک کم تر باشد بهتر است.

بسیاری از لیبرال فمینیست های قرن نوزدهم در ردیف لیبرال های کلاسیک یا اختیارگرا جای می گیرند اما لیبرال فمینیست های قرن بیستم اغلب به گروه رفاه جو یا مساوات طلب تعلق دارند. در واقع سوزان وندل ( که لیبرال فمینیست نیست ) در توصیف فمینیست های لیبرال امروزی نوشت « با جرئت می توانم بگویم که فمینیسم لیبرال رویای سوسیالیسم را در سر می پروراند وگرنه فمینیسم سوسیالیستی می بود. با این حال لیبرال فمینیست ها معمولا تجدید سازمان اقتصادی و توزیع مجدد ثروت در سطح وسیع را از وظایف خود می دانند، زیرا یکی از اهداف سیاسی امروز که با تفکر لیبرال فمینیستی نزدیکی بسیار نشان می دهد برابری فرصت هاست که بی تردید هر دو وظیفه پیش گفته را ایجاب می کند و در نهایت به آن ها منجر می شود. »