کتاب مدیریت عمومی

Management
کد کتاب : 25692
شابک : 978-9643128579
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 527
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 62
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب مدیریت عمومی اثر مهدی الوانی

شاید مدیریت را بتوانیم یکی از مهم ترین فعالیت ها در زندگی اجتماعی بشر امروز بدانیم. در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریت ها و اهداف سازمانها تحقق می یابند، از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود، و توانایی و استعداد انسان ها از قوه به فعل در می آید. مدیران در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال میکنند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت، و تصمیم گیری است. مجموعه این فعالیت هاست که مدیریت را شکل می دهد و هماهنگی و نیل به هدفها را میسر می سازد.
مدیریت را به گونه های متفاوت تعریف کرده اند. صاحبنظری مدیریت را هنر انجام امور به وسیله دیگران توصیف کرده و بر نقش دیگران و قبول هدف از سوی آنان تأکید ورزیده است. گروهی مدیریت را علم و هنر هماهنگی کوششها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف معین توصیف کرده، و گروهی دیگر آن را در قالب انجام وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، و... بیان کرده اند.
کتاب مدیریت عمومی برای آشنایی با نظریه‌های عمومی مدیریت نوشته شده است به‌گونه‌ای که خوانندگان در سطوح مختلف بتوانند از آن بهره گیرند. این کتاب از 8 فصل گوناگون تشکیل شده است که به ترتیب عبارتند از: سیر تحولات نظریات سازمان و مدیریت، برنامه ریزی، سازماندهی: سازماندهی پویا، کنترل و نظارت در سازمان، هدایت و انگیزش، ارتباطات سازمانی، تصمیم گیری، خلاقیت و تکنولوژی.

کتاب مدیریت عمومی

مهدی الوانی
سید مهدی الوانی (دی ۱۳۲۳، تهران) معروف به پدر مدیریت دولتی ایران است وی استاد بازنشسته دانشگاه علامه و استاد تمام دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد قزوین است؛ و در این زمینه چندین کتاب تألیف و ترجمه کرده‌است. شاگردان نام او را در مقالات فارسی زیادی در مجلات حوزه مدیریت جزو نویسندگان آورده اند.وی تحصیلات ابتدایی را در مدارس بیهقی و مصباح مرجانی گذراند و توانست گواهینامه ششم ابتدایی را دریافت کند. سپس به دبیرستان حکیم نظامی رفت و در نهایت در سال ۱۳۴۲ دیپلم ریاضی خود را از دبیرستان مرو...
قسمت هایی از کتاب مدیریت عمومی (لذت متن)
شاید مدیریت را بتوانیم یکی از مهم ترین فعالیت ها در زندگی اجتماعی بشر امروز بدانیم. در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریت ها و اهداف سازمانها تحقق می یابند ، از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود ، و توانایی و استعداد انسانها از قوه به فعل در می آید . مدیران در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال می کنند که شامل اجزایی چـون برنامه ریزی ، سازماندهی ، نظارت و کنترل ، انگیزش ، ارتباطات ، هـدایت ، و تصمیم گیری است . مجموعه این فعالیت هاست که مدیریت را شکل می دهد و هماهنگی و نیل به هدف ها را میسر می سازد.